Reklama

AD1A EGOE [27.03-27.04.24]

Ciężarówki DAF z silnikami EEV

Ciężarówki DAF z silnikami EEV
28.04.2008, o godz. 12:56
czas czytania: około 2 minut
0

W kwietniu klienci DAF – przedsiębiorstwo oczyszczania oraz firma logistyczna – odebrali pierwsze modele CF i XF105 z silnikami diesla spełniającymi normę EEV.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

AD1B KUBOTA 04.03-04.04.24

Skrótem EEV (Enhanced Environmentally-friendly Vehicle) oznacza się samochody, które emitują do 50%  mniej cząsteczek sadzy niż wymaga tego norma Euro 5 wchodzące w życie w roku 2009.  Dzięki silnikom EEV, DAF doszedł do poziomu emisji spalin w silnikach dieslowskich, który niegdyś był możliwy jedynie dla silników zasilanych gazem.

Pierwsza ciężarówka DAF CF z silnikiem EEV została dostarczona do firmy Roteb z Rotterdamu, natomiast firma Jan de Rijk Logistics z Roosendaal otrzymała pierwszy model XF105 z super ekologicznym silnikiem EEV.

Choć norma emisji Euro 5 wejdzie w życie dopiero w roku 2009, DAF już produkuje pełną gamę silników diesla spełniających te wysokie wymagania. W porównaniu z normą Euro 1 wprowadzoną około 15 lat temu, silniki te emitują ok. 75% mniej tlenków azotu oraz o 94% mniej cząstek stałych (sadzy). Dzięki zastosowaniu technologii DAF SCR w połączeniu z inteligentnym, wysokociśnieniowym systemem wtryskowym, zaprojektowane i produkowane przez DAF silniki PACCAR spełniają niskie wartości emisji zgodne z normą Euro 5 bez potrzeby zastosowania filtra sadzy.

Dzięki wyposażeniu silników Euro 5 w bierny filtr sadzy, emisję cząstek stałych można obniżyć o dalsze 50% do poziomu ok. 0,015 g/kW. Wartość ta jest niższa o ok. 25% od normy EEV. Oznacza to, że emisja silnika dieslowskiego jest równie przyjazna dla środowiska jak silnika , przy zachowaniu korzystnych cech jednostki wysokoprężnej, takich jak większa wydajność, niezawodność, wytrzymałość i niższy koszt użytkowania.

Firma Roteb z Rotterdamu jest posiadaczem pierwszego modelu CF z silnikiem EEV. Ciężarówka  będzie stosowana do zbierania odpadów stałych. –  Dzięki naszej pracy Rotterdam jest czystym miastem, co stanowi podstawę zdrowego życia i środowiska. Taka jest nasza misja – twierdzi Peter Witvliet, zarządzający flotą pojazdów w firmie Roteb. – Wymieniając nasze pojazdy na nowe, zawsze wybieramy rozwiązania najbardziej przyjazne dla środowiska, nie idąc na ustępstwa w zakresie niezawodności.

Pierwszy DAF XF105 z silnikiem EEV został dostarczony do firmy Jan de Rijk Logistics z Roosendaal w Brabancji. – Jako międzynarodowa firma transportowa, zdecydowanie wybieramy ciężarówki, które są jak najbardziej przyjazne dla środowiska – mówi Sjel Wijngaards, Dyrektor ds. Korporacyjnych w Jan de Rijk Logistics. – Zawsze, gdy kupujemy nowe ciężarówki, wybieramy pojazdy spełniające normy Euro 5, choć wejdą one w życie dopiero w roku 2009.  Dzięki spełnieniu standardu EEV emisja cząstek stałych została zredukowana o połowę, a to ważny krok w kierunku czystego środowiska naturalnego, do czego Jan de Rijk Logistics pragnie się przyczynić, gdyż bardzo poważnie traktuje swoje obowiązki społeczne.   

źródło: DAF Trucks Polska

Tagi:

Kategorie:

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do
css.php
Copyright © 2024