Pierwsza ciężarówka DAF CF z silnikiem EEV została dostarczona do firmy Roteb z Rotterdamu, natomiast firma Jan de Rijk Logistics z Roosendaal otrzymała pierwszy model XF105 z super ekologicznym silnikiem EEV.
Choć norma emisji Euro 5 wejdzie w życie dopiero w roku 2009, DAF już produkuje pełną gamę silników diesla spełniających te wysokie wymagania. W porównaniu z normą Euro 1 wprowadzoną około 15 lat temu, silniki te emitują ok. 75% mniej tlenków azotu oraz o 94% mniej cząstek stałych (sadzy). Dzięki zastosowaniu technologii DAF SCR w połączeniu z inteligentnym, wysokociśnieniowym systemem wtryskowym, zaprojektowane i produkowane przez DAF silniki PACCAR spełniają niskie wartości emisji zgodne z normą Euro 5 bez potrzeby zastosowania filtra sadzy.
Dzięki wyposażeniu silników Euro 5 w bierny filtr sadzy, emisję cząstek stałych można obniżyć o dalsze 50% do poziomu ok. 0,015 g/kW. Wartość ta jest niższa o ok. 25% od normy EEV. Oznacza to, że emisja silnika dieslowskiego jest równie przyjazna dla środowiska jak silnika , przy zachowaniu korzystnych cech jednostki wysokoprężnej, takich jak większa wydajność, niezawodność, wytrzymałość i niższy koszt użytkowania.
Firma Roteb z Rotterdamu jest posiadaczem pierwszego modelu CF z silnikiem EEV. Ciężarówka będzie stosowana do zbierania odpadów stałych. – Dzięki naszej pracy Rotterdam jest czystym miastem, co stanowi podstawę zdrowego życia i środowiska. Taka jest nasza misja – twierdzi Peter Witvliet, zarządzający flotą pojazdów w firmie Roteb. – Wymieniając nasze pojazdy na nowe, zawsze wybieramy rozwiązania najbardziej przyjazne dla środowiska, nie idąc na ustępstwa w zakresie niezawodności.
Pierwszy DAF XF105 z silnikiem EEV został dostarczony do firmy Jan de Rijk Logistics z Roosendaal w Brabancji. – Jako międzynarodowa firma transportowa, zdecydowanie wybieramy ciężarówki, które są jak najbardziej przyjazne dla środowiska – mówi Sjel Wijngaards, Dyrektor ds. Korporacyjnych w Jan de Rijk Logistics. – Zawsze, gdy kupujemy nowe ciężarówki, wybieramy pojazdy spełniające normy Euro 5, choć wejdą one w życie dopiero w roku 2009. Dzięki spełnieniu standardu EEV emisja cząstek stałych została zredukowana o połowę, a to ważny krok w kierunku czystego środowiska naturalnego, do czego Jan de Rijk Logistics pragnie się przyczynić, gdyż bardzo poważnie traktuje swoje obowiązki społeczne.
źródło: DAF Trucks Polska
Komentarze (0)