National Geographic i Vattenfall angażują uczniów w walkę ze zmianami klimatu.

Po ubiegłorocznym sukcesie konkurs Combat Climate Change będzie kontynuowany. National Geographic i Vattenfall zorganizują kolejną edycję w 2008 roku. Uczniowie europejskich szkół średnich znowu będą konkurowali, prezentując rozwiązania sprzyjające ograniczaniu zmian klimatu.

Combat Climate Change to europejski konkurs dla uczniów szkół średnich, którego celem jest informowanie i zaangażowanie młodych ludzi w problemy związane ze zmianami klimatu. Konkurs jest organizowany przez National Geographic we współpracy z koncernem Vattenfall. Celem Combat Climate Change jest wzbudzenie zainteresowania sprawami klimatycznymi, szczególnie wśród młodzieży. Konkurs jest skierowany do osób w wieku 16-19 lat ze Szwecji, Finlandii, Danii, Niemiec i Polski.

„Konkurs Combat Climate Change cieszył się w 2007 roku ogromnym powodzeniem. Złożone prace zaskakiwały wysokim poziomem. W National Geographic i Vattenfall chcemy nadal inspirować i stymulować zdobywanie wiedzy na temat środowiska naturalnego i klimatu, dlatego też postanowiliśmy ponownie zorganizować konkurs w 2008 roku” – powiedziała Rebecca Hill, Dyrektor ds. Marketingu National Geographic.

W 2007 roku w konkursie wzięło udział ponad 4 000 uczniów szkół średnich z 28 krajów. Złożone pracy dotyczyły rozwiązań zarówno politycznych i dotyczących stylu życia, jak też związanych z ograniczeniem emisji dwutlenku węgla, zmianą codziennych nawyków czy też innowacjami w zakresie istniejących technologii. Prace konkursowe dowodziły wysokiego zainteresowania tematem i zaangażowania młodych ludzi w całej Europie.

UDOSTĘPNIJ

Czytaj więcej

Skomentuj