(17.08.2007) Inżynierowie z Centrum Technicznego Delphi w Krakowie opracowali Nowy czujnik akumulatora IVT, który ma przyczynić się do zmniejszenia zużycia paliwa i przedłużenia żywotności akumulatora. Czujnik akumulatora IVT precyzyjnie mierzy prąd (I), napięcie (V) i temperaturę (T). Te trzy parametry, które są kluczowe dla określenia stanu technicznego akumulatora.

Zintegrowanie czujnika z innymi zespołami w samochodzie (z którymi stworzy element aktywnego zespołu zarządzania akumulatorem) może przyczynić się do zmniejszenia zużycia paliwa, przedłużenia żywotności akumulatora oraz zoptymalizowania rozmiarów akumulatora i alternatora.
Czujnik zmniejsza zużycie paliwa wyłączając alternator w momencie, gdy akumulator jest w pełni naładowany, obniżając tym samym mechaniczne obciążenie silnika

Czujnik jest zwykle umieszczany na ujemnym biegunie akumulatora, ale może być również montowany w skrzynce przed skrzynką bezpieczników na akumulatorze lub bezpośrednio w Centrum Elektrycznym Delphi.

Czujnik został zaprojektowany do wykorzystania z samochodach osobowych i ciężarowych, począwszy od modeli z roku 2010, i może zostać zaadaptowany do wykorzystania w samochodach hybrydowych i w jednostkach pływających.

źródło: PAP

UDOSTĘPNIJ

Czytaj więcej

Skomentuj