Reklama

AD1A EGOE [27.03-27.04.24]

Ekologia w Obiektywie 2010

Ekologia w Obiektywie 2010
06.05.2010, o godz. 13:34
czas czytania: około 3 minut
0

Rusza nowa odsłona jubileuszowej, dziesiątej edycji ogólnopolskiego konkursu fotograficznego Ekologia w Obiektywie 2010 firmy Bayer. Tematem konkursu jest „Bioróżnorodność”. Konkurs kierowany jest do wszystkich miłośników fotografii, zarówno profesjonalistów jak i amatorów.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

AD1B KUBOTA 04.03-04.04.24

Nadsyłanie zdjęć, ich ekspozycja i głosowania internautów odbywać się będzie na stronie konkursowej www.ekologiawobiektywie.pl. Najnowocześniejsze narzędzia sieciowe poprzez Internet umożliwią szybkie spopularyzowanie idei konkursu wśród szerokiej grupy internautów oraz zwiększą zainteresowanie fotografią. Na portalu internauci znajdą, oprócz galerii prezentującej fotograficzną historię konkursu również ekologiczne e-kartki, animacje, fotopuzzle oraz inne popularne gry fotograficzne. Będzie można zamieścić swój komentarz, zapoznać się z uwagami jurorów, a także zagłosować na ulubione zdjęcia. W tym roku konkursowi towarzyszy hasło „Głosując na zdjęcie, głosujesz na zdrowie”. Oznacza to, że każdy kto zagłosuje na wybrane zdjęcie może jednocześnie wesprzeć wskazaną organizację pożytku publicznego. Każdy głos internauty uruchomi symboliczną złotówkę, którą przekaże firma Bayer (maksymalna kwota wsparcia wynosi 50 tysięcy zł.).

– Dziesiąta edycja fotograficznego konkursu zainspirowała nas do poczynienia wielu zmian. Po pierwsze zdecydowaliśmy się na całkowite przeniesienie konkursu do Internetu włącznie z ekspozycją prac finalistów. Wprowadziliśmy również nowe kategorie celem zainspirowania przekazem konkursu jak najszerszą grupę odbiorców. Całkowicie przebudowaliśmy portal konkursowy, by stał się źródłem wiedzy i zabawy dla miłośników Internetu, fotografii i ekologii – mówi Monika Lechowska z działu komunikacji firmy Bayer.

Konkurs „Ekologia w Obiektywie” kierowany jest do młodzieży w wieku 12 – 17 lat oraz do dorosłych profesjonalistów i amatorów. Organizatorzy czekają na zdjęcia wykonywane aparatem fotograficznym, ale również, po raz pierwszy w historii konkursu, zrobione aparatem z telefonu komórkowego, a nawet przetworzone cyfrowo.

Wszystkie zakwalifikowane prace, przesyłane w terminie od 4 maja do 19 czerwca br., będzie ocieniał doświadczony zespół Jury w osobach:
– Chris Niedenthal – przewodniczący Jury – fotograf tygodników Newsweek, Time i Der Spiegel, laureat nagrody World Press Photo z 1986 r., autor wystaw i albumów, juror w krajowych i międzynarodowych konkursach fotograficznych;
– Anna Brzezińska-Skarżyńska, redaktor naczelna Redakcji Fotograficznej PAP, fotograf, autor i kurator wystaw, juror w konkursach;
– Monika Lechowska, przedstawiciel w firmie Bayer;
– Magdalena Machinko-Nagrabecka, kierownik działu edukacji ekologicznej UNEP/GRID Warszawa;
– Dariusz Majgier, profesjonalny fotograf i autor popularnej FotoZagadki w serwisie Facebook;
– Zbigniew Włodarski, redaktor naczelny magazynu Foto, fotograf, juror w konkursach.

Dla dorosłych laureatów czekają nagrody finansowe, a młodsi zwycięzcy otrzymają od fundatora warsztaty fotograficzne przeprowadzone przez Akademię Fotografii. Laureat Grand Prix zostanie uhonorowany nagrodą finansową w wysokości 6 000,- zł oraz roczną prenumeratą magazynu branżowego Foto. Pełnoletni zwycięzcy Nagrody Głównej w każdej z trzech kategorii technicznych (zdjęcia wykonane aparatem fotograficznym; zdjęcia wykonane telefonem komórkowym; zdjęcia przetworzone cyfrowo) otrzymają 3 000,- zł każdy. Zwycięzcy równorzędnych Nagród Głównych, w kategorii uczestników niepełnoletnich, zostaną wyróżnieni dwudniowymi warsztatami fotograficznymi o wartości 2 500,- zł (koszt na osobę wraz z zapewnieniem noclegu i transportu) oraz prenumeratą roczną magazynu branżowego Digital Vision.

W trakcie głównego konkursu organizatorzy będą rozgrywać internetowe konkursy na najlepsze ‘Zdjęcie tygodnia’. Dla laureatów „internetowych foto-tygodniówek” oraz dla najaktywniejszych internautów czekają nagrody w postaci branżowych publikacji wydawnictwa Galaktyka, prenumeraty magazynu Foto.


 

Tagi:

Kategorie:

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do
css.php
Copyright © 2024