Reklama

AD1A KUBOTA 04.03-04.04.24

Firma Bliska Środowisku

Firma Bliska Środowisku
31.01.2008, o godz. 10:30
czas czytania: około 3 minut
0

Ponad pięćdziesiąt firm bierze udział w drugiej już edycji ogólnopolskiego Programu Firma Bliska Środowisku. Celem Programu jest wykreowanie elity polskich przedsiębiorstw stawiających zarządzanie proekologiczne jako priorytet ich rozwoju.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

AD1B KUBOTA 04.03-04.04.24

W tym roku przystąpiły do niego przedsiębiorstwa działające w całej gamie branż, od tradycyjnie kładących większy nacisk na problemy związane z ekologią, jak chemiczna, czy komunalna, po meblarską, hotelarską, spożywczą, transportową, czy budowlaną.

Program „Firma Bliska Środowisku“ – już w pierwszej edycji zyskał zainteresowanie tak dużych i znanych firm, jak DHL, czy Leroy Merlin. Jego celem jest wprowadzanie w życie idei podejścia ekologicznego jako strategii zarządzania przedsiębiorstwem i szeroko rozumiana promocja koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu. Proekologiczne nastawienie firmy może decydować o jej sukcesie na rynku, bo świadczy o odpowiedzialności jej zarządu.

– Siła dobrego ekowizerunku firmy jest od wielu lat doceniana przez zachodnie firmy. Wystarczy popatrzeć na działania takich potentatów, jak IKEA, Toyota czy DHL, którzy nie tylko sami działają w zgodzie z zasadami ochrony środowiska, ale wręcz wymuszają tego typu działania na swoich podwykonawcach – mówi Adam Jabłoński – wiceprezes Europejskiego Forum Odpowiedzialności Ekologicznej, które jest organizatorem programu FBŚ. – Dzięki takim działaniom firmy są pozytywnie kojarzone na zewnątrz i postrzegane jako poważne i odpowiedzialne – dodaje.

Założyciele EFOE przyznają, że w ciągu ostatnich kilku lat korzyści płynące z tego typu podejścia zaczęło też dostrzegać coraz więcej właścicieli polskich przedsiębiorstw. – Problemy ekologiczne są bezpośrednio związane z jakością zarządzania. Przy obecnych wymaganiach w wielu sektorach przemysłu i usług, ekologia jest jednym z kluczowych czynników decydujących o uzyskaniu trwałej przewagi konkurencyjnej firmy na rynku – mówi Arkadiusz Primus, prezes EFOE.

Organizatorzy chcą trafić do wszystkich firm, dla których podejście ekologiczne jest nie tylko spełnianiem podstawowych przepisów i norm ochrony środowiska, ale też rodzajem wrażliwości związanej z przestrzeganiem zasad społecznej odpowiedzialności biznesu.

W tym roku do programu, który został objęty honorowym patronatem Ministra Środowiska, przystąpiło ponad 50 firm z całej Polski. Szczegółowa lista znajduje się na stronie www.fbc.com.pl.

Konkurs składał się z sześciu etapów. Przez dwa miesiące na terenie całej Polski trwał nabór uczestników, połączony z serią seminariów tematycznych. Potem w firmach startujących w konkursie pojawili się audytorzy, którzy oceniali m.in. zgodność działań firmy z polskim i europejskim prawem środowiskowym, innowacyjność proekologiczną i skuteczność strategii opartej o ekologiczne kryteria, stosowane w przedsiębiorstwach.

Wśród laureatów zeszłorocznej, pierwszej edycji konkursu znalazło się 35 firm z całego kraju, reprezentujących różne branże przemysłu i usług. Za szczególne działania proekologiczne kapituła przyznała ponadto wyróżnienia trzem firmom: DHL Expres Poland, za budowę i rozwój ekologicznej odpowiedzialności biznesu, Troton Sp. z o.o. z Ząbrowa, za budowę reputacji w oparciu o wspieranie lokalnych ekosystemów i firmie Final S.A. z Dąbrowy Górniczej, za uwzględnienie czynnika ekologicznego w zarządzaniu wartością firmy.

Tagi:

Kategorie:

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do
css.php
Copyright © 2024