– Podwale Przedmiejskie,
– Podwalu Staromiejskim,
– placu Kobzdeja.
W związku z dynamicznym rozwojem motoryzacji w mieście liczba ogólnodostępnych miejsc parkingowych nie jest wystarczająca. Statystyki nie pozostawiają złudzeń – liczba zarejestrowanych na terenie gdańska samochodów osobowych wzrosła z 75 tys. w 1990 roku do 275 tys. w 2008 roku. Oznacza to, że statystycznie co drugi mieszkaniec Gdańska posiada własny samochód.
Obecnie, w centrum Gdańska kierowcy mają do dyspozycji około 1040 ogólnodostępnych, płatnych miejsc parkingowych (w tym ponad 30 dla niepełnosprawnych) oraz nieliczne bezpłatne miejsca postojowe na obrzeżach które nie zaspokajają już dzisiaj potrzeb ani mieszkańców ani tym bardziej zmotoryzowanych turystów. Problemu parkowania nie rozwiązują także istniejące dwa parkingi wielopoziomowe oraz specjalnie wydzielone miejsca postojowe dla pracowników i gości części firm i instytucji, które mają swoje siedziby na terenie Śródmieścia Gdańska. Ze względu na niewielką ilość terenów, gdzie Miasto może stworzyć nowe parkingi, a także na sąsiedztwo historycznej zabudowy – najlepszą okazuje się koncepcja budowy parkingów podziemnych, które poza tym, że nie są widoczne, chronią parkujące auta przed deszczem czy śniegiem.
źródło: gdansk.pl
Komentarze (0)