Celem spółki, wyznaczonym w 2015 r., było całkowite zasilenie taboru zieloną energią do 2018 r., ale udało się to osiągnąć rok przed wyznaczonym terminem.
W 2015 roku, kiedy NS zaczęła współpracować z holenderską firmą Eneco, połowa floty była zasilana energią z instalacji wiatrowych, ale w celu całkowitego uniezależnienia się od paliw kopalnych firma musiała zbudować kolejne lokalne farmy wiatrowe bądź kupować zieloną energię z innych krajów, np. z Danii.
Według szacunków NS i Eneco, ponad 600 tys. pasażerów korzysta z przejazdów dzięki energii wiatrowej. Firmy oceniają, że jeden wiatrak wytwarzający energię przez godzinę może zasilić pociąg na odcinku 200 km. I choć pociągi, w porównaniu do samochodów ciężarowych, są uważane za przyjazne dla środowiska, flota NS rocznie zużywa 1,2 mld kWh energii z elektrowni wiatrowych, co jest równoważne ilości energii zużywanej przez wszystkie gospodarstwa domowe w Amsterdamie przez rok.
– Transport jest odpowiedzialny za 20 proc. emisji CO2 w Holandii, a jeśli chcemy utrzymać obecną ilość połączeń, to możemy to zrobić bez obciążenia środowiska dwutlenkiem węgla i pyłami – powiedział Michel Kerkhof, account manager Eneco.
Komentarze (0)