Jeleniogórska spółka wodociągowo-kanalizacyjna Wodnik chce odczytywać stan wodomierzy przez internet. Za pośrednictwem firmowej witryny klienci będą mogli podawać stan licznika, by potem otrzymać faktury.

System będzie testowany w kwietniu. Spółka liczy, że z nowej możliwości kontaktu skorzystają przede wszystkim instytucje publiczne i firmy. Tradycyjne odczytywanie wodomierzy sporo kosztuje – dwanaście osób co dwa miesiące chodzi od domu do domu i spisuje stan liczników.

– Dzięki internetowi klienci w każdej chwili będą mogli zalogować się do swojego konta, by sprawdzić, jakie mają zużycie wody oraz jakie płacą rachunki – wyjaśnia Wojciech Jastrzębski, prezes Wodnika.

Uruchomienie systemu nie oznacza, że wodomierze już nie będą spisywane – pracownicy co kilka miesięcy będą sprawdzali, czy dane podane przez internet są prawidłowe.

źródło: Polska Gazeta Wrocławska

UDOSTĘPNIJ

Czytaj więcej

Skomentuj