Dziś w Toruniu rozpoczyna się kampania „Pokochaj Psią Kupę”. Jej celemjest uświadomienie torunianom wagi problemu i zbudowanie poparcia społecznego dla sprzątania psich odchodów.

– Chcemy uświadomić wagę problemu, zbudować poparcie społeczne dla sprzątania psich odchodów w Toruniu i podkreślić brak akceptacji społecznej na problem niesprzątania psich nieczystości – tłumaczą organizatorzy kampanii.

Z danych wynika, że w Toruniu jest ok. 15 tys. psów, co daje co miesiąc ok. 200 ton psich odchodów. Koszty prac sanitarno-porządkowych, związanych z doraźnym utrzymaniem czystości w Toruniu w 2009 r., sięgnęły 293 tys. zł.

– Toruń jest pięknym miastem. Badania jednoznacznie wskazują, że torunianie są z niego dumni. Wszyscy włożyliśmy dużo pracy w to, aby tak było – mówi prezydent Torunia Michał Zaleski. – Jednym z głównych elementów psujących wizerunek Torunia jest zaś zanieczyszczenie miasta związane z pozostawianymi nieczystościami odzwierzęcymi. To problem, który dotyczy nas wszystkich. Dlatego potrzebna jest kampania informująca i zachęcająca opiekunów zwierząt do sprzątania po swoich pupilach – dodaje prezydent.

 W Toruniu zawisną billboardy przedstawiające psią kupę w kształcie serca leżącą na trawie. Ironiczne hasło namawia do… pokochania psiej kupy.

– W zakresie walki z odchodami doszliśmy do ściany. Dotychczasowe kampanie realizowane w tym zakresie przez inne miasta były ugrzecznione i zazwyczaj nie przynosiły zakładanych rezultatów. Oczywiście jedna odważna kampania nie zmieni od razu wszystkich mieszkańców, ale tylko taka ma szansę zostać przez nich zauważona i zmobilizować do realnego działania oraz wpłynąć na zmianę nawyków – podkreśla Leszek Kwiatkowski, dyrektor kreatywny agencji reklamowej Fatbaby, odpowiedzialnej za projekty graficzne kampanii.

Kampania jest wieloelementowa. 16 marca oprócz kampanii bilboardowej, uruchomiony zostanie serwis internetowy www.pokochajpsiakupe.pl oraz dodatkowa zakładka na stronie www.torunjaksiepatrzy.pl poświęcona problemowi psich odchodów. Na stronach opublikowany zostanie film instruktażowy jak sprzątnąć psią kupę. W radiu emitowana będzie piosenka promująca kampanię.

21 marca, w pierwszy dzień wiosny odbędzie się w Toruniu pierwszy z dwóch happeningów poświęconych problemowi psiej kupy. W trakcie kampanii w Toruniu dystrybuowane będą ulotki poświęcone problemowi.

Drugi filar kampanii zasadza się na egzekwowaniu przepisów. Tutaj w akcję włączy się toruńska Straż Miejska. Przepisy obowiązujące właścicieli czworonogów powstały po to, by im uświadomić, iż posiadanie psa to nie tylko przyjemność, ale i obowiązek. Prawo lokalne obowiązujące mieszkańców Torunia przewiduje, iż niesprzątanie psich nieczystości jest wykroczeniem, za które grozi mandat w wysokości do 500 zł. Straż Miejska zintensyfikuje zatem kontrole dotyczące wyprowadzania psów na smyczy oraz sprzątania odchodów. Kontynuowane będą także działania związane z profilaktyką. Przypomnijmy, iż strażnicy prowadzą program profilaktyczny "Pies – przyjaciel czy wróg?", z którym docierają do uczniów klas I-III toruńskich szkół podstawowych. Za jego pośrednictwem przekazują najmłodszym torunianom podstawową wiedzę na temat zachowania się czworonogów oraz instruują, jak należy się psami opiekować.

Kampanii patronują toruńskie media: Dziennik "Nowości", "Gazeta Pomorska", Tygodnik "Teraz Toruń", Radio GRA, TV Toruń oraz serwis Moje Miasto Toruń. W akcję zaangażowały się także stowarzyszenia  i organizacje takie jak: Toruńskie Towarzystwo Ochrony Praw Zwierząt, Miejskie Schronisko dla Zwierząt w Toruniu, Młodzieżowy Dom Kultury oraz Ognisko Pracy Pozaszkolnej "Dom Harcerza”.

źródło: torun.pl, torunjaksiepatrzy.pl

UDOSTĘPNIJ

Czytaj więcej

Skomentuj