Reklama

AD1A TOMRA [15.04-15.05.24]

Ponad 6 ton opakowań wysprzątali uczestnicy Festiwalu Przystanek Woodstock w ramach akcji "Daj śmieciom kosza"

Ponad 6 ton opakowań wysprzątali uczestnicy Festiwalu Przystanek Woodstock w ramach akcji
16.08.2012, o godz. 8:51
czas czytania: około 2 minut
0

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

AD1B regionalne Bolesławiec [09.04-23.04.24]

4 sierpnia zakończył się XVIII Przystanek Woodstock. Firma Carlsberg Polska już po raz drugi zorganizowała podczas festiwalu ekologiczną akcję edukacyjną pod nazwą "Bądź FAIR wobec środowiska. Daj śmieciom kosza". Woodstockowicze przez 3 dni wysprzątali 6,6 tony kubków i puszek po wypitym piwie, czyli o ponad tonę więcej niż w roku ubiegłym. Ekostrefę w trakcie festiwalu odwiedziło ok. 60 000 fanów ekologii. Rekordziści dostarczyli do punktów zbiórki nawet 5 500 sztuk opakowań. Partnerem akcji była, podobnie jak w ubiegłym roku, Organizacja Odzysku KOBA.

Celem akcji „Bądź FAIR wobec środowiska. Daj śmieciom kosza” prowadzonej przez Carlsberga na terenie festiwalu Woodstock było apelowanie o nieśmiecenie oraz zachęcanie do segregacji odpadów i promocja recyklingu. Działania podejmowane w ramach akcji miały przekonać uczestników największej imprezy muzycznej w Europie, że opakowanie po piwie nie jest odpadem, a cennym surowcem, który może zostać powtórnie wykorzystany.
Podobnie jak w roku ubiegłym, także i w tym, za zebrane i przyniesione do specjalnie utworzonej EKOstrefy puszki i kubki po wypitym piwie, można było otrzymać ekogadżety, takie jak: długopisy ze skrobii kukurydzianej, latarki na baterie słoneczne, peleryny przeciwdeszczowe oraz plecaki wykonane z przetworzonych butelek PET. Zainteresowanie akcją było ogromne. EKOstrefa była codziennie oblegana przez uczestników Przystanku Woodstock, przynoszących „naręcza” kubków i puszek wysprzątanych z terenu festiwalu. 

Przez trzy dni festiwalu EKOstrefę odwiedziło około 60 000 woodstockowiczów. Uczestnicy Festiwalu wysprzątali w ramach tej akcji 6,6 tony opakowań po złocistym trunku, o ponad tonę więcej niż w ubiegłym roku. Rekordowe dwa wyniki zanotowane przez wolontariuszy Carlsberga, przyjmujących opakowania w EKOstrefie, to aż 5 500 zebranych w ciągu jednego dnia kubków i puszek po wypitym piwie, które dostarczył pięcioosobowy zespół
i 2 500 sztuk opakowań dostarczonych przez jedną osobę. Przetworzeniem kubków zajęła się lokalna firma recyklingowa, puszki z kolei zostały przekazane do recyklingu złomu aluminiowego.

Informacja prasowa Carlsberg Polska

Tagi:

Kategorie:

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.
Reklama

ad1d MBP [12.04-27.05.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.
Reklama

AD3b PZO 2024 [19.04-11.06.24]

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do
css.php
Copyright © 2024