250 tys. ogłoszeń o przetargach na zamówienia publiczne przesłane będzie do końca br. drogą elektroniczną szacuje prezes Urzędu Zamówień Publicznych Tomasz Czajkowski. W ciągu trzech miesięcy od wejścia w życie nowelizacji ustawy o zamówieniach publicznych drogą elektroniczną przesłano już 65 tys. takich ogłoszeń. Według badań Komisji Europejskiej, prowadzenie przetargów na zamówienia publiczne drogą elektroniczną pozwala zmniejszyć koszty prowadzenia procesu przetargowego o niemal 30 % i czas realizacji przetargu od 20 do ponad 30 % Zdaniem prezesa UZP, polskie firmy nadal w zbyt małym stopniu korzystają z drogi elektronicznej przy ogłoszeniach przetargowych, a zwłaszcza z elektronicznych aukcji. Jedną z najtrudniejszych przeszkód jest dla firm konieczność stosowania podpisu elektronicznego.

UDOSTĘPNIJ

Czytaj więcej

Skomentuj