Reklama

AD1A EGOE [27.03-27.04.24]

Recyklingowy eksperyment

Recyklingowy eksperyment
06.12.2007, o godz. 0:06
czas czytania: około 2 minut
0

Kilkadziesiąt warszawskich obiektów z branży hotelarsko-gastronomicznej bierze udział we wspólnym projekcie Krynicki Recykling S.A. i Rekopol Organizacja Odzysku S.A.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

AD1B_ARBENA1_01.03.24-01.04.24

W ramach pilotażowego programu surowce wtórne są odbierane przez firmę recyklingową bezpośrednio od uczestników akcji.

W pionierskim, w polskich warunkach, programie bierze udział ponad 40 znaczących na warszawskim rynku podmiotów. Opakowania szklane po wykorzystywanych przez nie produktach natychmiast trafiają do firmy Krynicki Recykling, specjalizującej się w uzdatnianiu stłuczki. Wśród uczestników akcji znajduje się część stołecznego rynku hotelarskiego i grono restauracji, klubów i pubów.   

Jest to pierwsza próba zaszczepienia na polskim gruncie rozwiązań, które od lat z powodzeniem funkcjonują w krajach Unii Europejskiej. Jeśli warszawski eksperyment zakończy się powodzeniem, przyjdzie czas na kolejne miejsca w Polsce W ciągu kilku tygodni została zebrana ilość kilkudziesięciu ton wysokiej jakości stłuczki szklanej.

Jednym z głównych założeń projektu jest jednoczesna bliska współpraca i ścisły podział ról pomiędzy realizujące go podmioty. Rekopol odpowiada za pozyskanie uczestników programu, zapewnienie odpowiedniej infrastruktury (pojemniki, worki)  oraz działania promocyjne i edukacyjne. Natomiast Krynicki Recykling odbiera wykorzystane opakowania szklane, przeprowadza proces uzdatniania oraz sprzedaje stłuczkę hutom. Jego pracownicy wspierają też proces segregowania odpadów u uczestników akcji.

– Stłuczka pozyskana od lokali gastronomicznych i hoteli cechuje się wysoką jakością oraz niskim poziomem zanieczyszczenia. Ponadto, zdecydowaną większość stanowi najbardziej pożądana przez naszych odbiorców stłuczka bezbarwna – podkreślił Adam Krynicki, Prezes Zarządu Krynicki Recykling SA.

Uczestnicząc w akcji, hotele i lokale gastronomiczne, unikają konieczności ponoszenia opłat za składowanie odpadów. Również odbiór wykorzystanych opakowań odbywa się na koszt organizatorów. Ponadto hotele  prowadzą w ten sposób działania wizerunkowe i realizują sieciowe strategie ekologiczne. Jeden hotel jest w stanie wytworzyć w ciągu miesiąca nawet tonę szklanych odpadów.

Tagi:

Kategorie:

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do
css.php
Copyright © 2024