1 / 2

Wraz z początkiem września na polskim rynku zadebiutował najnowszy model żurawia FASSI – lekki F40B. Zastąpi żurawie F40A i F38A.

Projektanci F40B dołożyli starań, by nowy model zachował ten sam moment udźwigu, co jego bezpośredni poprzednik (czyli 4 tm), ale był od niego znacząco lżejszy. W rezultacie nowy FASSI waży tylko 530 kg, a więc o całe 100 kg mniej od modelu F40A. Jest też o ok. 9% niższy i węższy. Dzięki niewielkim gabarytom zostawia więcej miejsca na zabudowę i wyposażenie pojazdu.

Przy produkcji F40B wykorzystano stal o najwyższej wytrzymałości, nowoczesne technologie i zaawansowaną matematykę. Np. najważniejsze części maszyny: odlewy, kolumna i podstawa kolumny zostały zaprojektowane przy zastosowaniu analizy FEM, która pozwala precyzyjnie obliczyć optymalny stosunek wagi do mocy.

Aby żuraw pracował bezawaryjnie przez wiele lat, zamontowano w nim minimalną ilość elementów elektronicznych, które – jak wskazuje praktyka – najgorzej znoszą upływ czasu.

– Dzięki solidnemu wykonaniu i prostej konstrukcji po FASSI F40B można spodziewać się wielu lat niezawodnego działania – twierdzi Łukasz Olszewski, koordynator sprzedaży w firmie HEWEA, która jest jedynym polskim importerem żurawi FASSI.

FASSI Gru S.p.A. to rodzinna, włoska firma z 60-letnią tradycją. We własnych zakładach produkuje wyłącznie żurawie. Kontroluje każdy z etapów ich powstawania i korzysta tylko z podzespołów renomowanych europejskich producentów takich jak: Bosch Rexroth, Scanreco, HBC-radiomatic i Hydrocontrol.

FASSI F40B w skrócie:

  • moment udźwigu 4 tm;
  • kąt obrotu: 370°;
  • maksymalny wysięg hydrauliczny: do 9,3 m;
  • maksymalne ciśnienie robocze: 240 bar;
  • do montażu na pojazdach od 3,5 t DMC;
  • dostępny w wersjach z maksymalnie czterema ramionami wysuwanymi hydraulicznie;
  • dostępny opcjonalnie z ramionami wysuwanymi ręcznie.