Przez dwa lata uczniowie Gimnazjum nr 38 Integracyjnego w Bydgoszczy wraz z rówieśnikami z Austrii i Portugalii realizowali program poświęcony problematyce ocieplenia klimatu oraz alternatywnych źródeł energii. Teraz przyszedł czas na podsumowanie.

Anglojęzyczny projekt edukacyjny „Energy and CO2 – a common challenge for Europe” (Energia i CO2 – wspólnym wezwaniem dla Europy”) w ramach europejskiego programu Lifelong Learning Programme – Comenius (Uczenie się przez całe życie) bydgoskie Gimnazjum nr 38 (Zespół Szkół nr 19, ul. Grzymały-Siedleckiego) realizowało wspólnie z Polytechnische Schule z tyrolskiego Schwaz w Austrii oraz Escola EB 2,3 João de Meira z miasta Guimaraes w Portugalii.

Na realizację projektu szkoła otrzymała dotację w wysokości 24 tys. euro z Narodowej Agencji Programu LLP-Comenius, która wysoce oceniła działania gimnazjalistów z Wyżyn, przyznając im tytuł „Dobrej Praktyki”.

W ramach projektu uczniowie podjęli szereg działań: promowali w swoim środowisku ekologiczny styl życia, opracowali raport dotyczący alternatywnych źródeł energii wykorzystywanych w ich regionie i kraju, przeprowadzili ankiety o emisji dwutlenku węgla i omówili je w specjalnej prezentacji, uczestniczyli w pokazowej lekcji programowania na zestawach LEGOMindstorms NXT, ponieważ jednym z założeń programu było zaprojektowanie, budowa i zaprogramowanie robota „Lego Minds”.

źródło: bydgoszcz.pl

UDOSTĘPNIJ

Czytaj więcej

Skomentuj