Tylko dwie firmy spełniły wszystkie zgłoszone przez zamawiającego wymogi formalno-prawne. Propozycja Ursusa opiewa na kwotę 96 mln zł, zaś budżet zamawiającego ustalono na poziomie 102 mln zł. Oferta firmy Solaris to 101 mln zł.
Obecny przetarg ogłoszony przez MZK w Zielonej Górze rozpisany został ponownie, po tym jak obie firmy w poprzednim postępowaniu przekroczyły zakładany przez miasto kosztorys. Propozycja Solarisa wyniosła wtedy 104,9779 mln zł, a konsorcjum Ursus Bus 7 (Ursus Bus i Ursus), złożyło ofertę na kwotę 104,9997 mln zł.
W obecnym postępowaniu, którego termin minął 24 maja, mogły brać udział firmy, które w ciągu ostatnich trzech lat zrealizowały zamówienia na minimum 15 pojazdów elektrycznych pow. 7,5 t DMC, w tym jedno zamówienie na dostawę co najmniej siedmiu fabrycznie nowych niskopodłogowych autobusów miejskich. Zmianie uległy kryteria wyboru ofert. Kluczowa pozostała cena (60%), kolejne punkty można było otrzymać za gwarancję, skrócenie terminu pierwszej dostawy autobusów, zużycie energii elektrycznej autobusu poniżej 1 kWh/km oraz monitorowanie ciśnienia w ogumieniu z pozycji kierowcy (po 10%).
MZK w Zielonej Górze termin pierwszej dostawy przewidziało na 1 lipca 2018 r., a wykonawca może zaoferować jego skrócenie o maksymalnie miesiąc. Wymogiem jest trzyletnia gwarancja. Punktowane jest jej wydłużenie o okres do 24 miesięcy. Realizacja dostaw powinna nastąpić do 30 listopada 2018 r.
Komentarze (0)