Nawet w ciężkich czasach kryzysu ekonomicznego obywatele Wielkiej Brytanii nie zapominają o środowisku naturalnym – wynika z ankiety przeprowadzonej przez Carbon Trust, organizacji działającej na rzecz rozwoju niskoemisyjnej gospodarki.

Mimo kryzysu większość konsumentów preferuje "zielone" produkty, o czym świadczą wyniki ankiety:
    – dla 62% ankietowanych aspekty środowiskowe są tak samo ważne jak były w roku ubiegłym
    – 66% ankietowanych jest zdania, iż ważne jest, by kupować produkty firm dbających o środowisko naturalne
    – 14% nie kupiłoby produktu firmy, która ma opinię nie dbającej o środowisko
    – natomiast ok .25% nie kupiłoby produktu firmy, która nie ma dobrej reputacji

Ankieta pokazała również, że konsumenci nie są zadowoleni z poziomu dostępnych informacji. Spośród niemal 2000 ankietowanych:
    – 70% ma poczucie, że nie wie wystarczająco dużo, aby być w stanie ocenić, czy firma jest przyjazna środowisku
    – 59% nie ufa oświadczeniom firm
    – 44% chciałoby mieć dostęp do bardziej wiarygodnych informacji na temat wpływu firm na środowisko.

Ankieta pokazała, że konsumenci bardziej ufają temu, co czytają w mediach, niż temu, co o danym produkcie mówi reklama:
    – 38% ankietowanych darzy zaufaniem media
    – 34% ufa akredytacjom zewnętrznym oraz partiom niezależnym
    – Tylko 6% wierzy reklamom.

Ankieta została przeprowadzona on-line przez YouGov dla Carbon Trust w dniach 18-20 lutego 2009. Ankietę wypełniło 1962 dorosłych obywateli Wielkiej Brytanii.

źródło: CSRinfo

UDOSTĘPNIJ

Czytaj więcej

Skomentuj