Umowę o dofinansowanie podpisały Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu oraz Centrum Unijnych Projektów Transportowych w ramach projektu “Elektryfikacja wybranych linii autobusowych w Poznaniu”. Jego wartość szacowana jest na 107 mln zł netto, natomiast przyznane dofinansowanie stanowi 85 proc. tej kwoty, czyli 90,95 mln zł. W najbliższych tygodniach ogłoszone zostanie postępowanie przetargowe.
Początek dostaw nowych autobusów planowany jest na koniec 2021 r. Poznański przewoźnik planuje zakup 37 pojazdów elektrycznych: 31 szt. modeli 12-metrowych oraz sześć 18-metrowych (przegubowych). Będą to autobusy niskopodłogowe, przyjazne dla osób o ograniczonej sprawności oraz podróżujących z dziećmi w wózkach. Zostaną wyposażone w rozbudowany system informacji pasażerskiej – czytelne tablice kierunkowe, wewnętrzne wyświetlacze LED, system zapowiedzi głosowych, a przyciski będą oznakowane w alfabecie Braille’a. Będą one kursować na liniach nr 145, 149, 163, 175, 176, 179, 190 i 193.
– Wybór tych linii został poprzedzony wieloma analizami, przy czym najistotniejsza była gęstość zaludnienia w bezpośrednim otoczeniu przebiegu tras. Zmiana taboru na zeroemisyjny oznacza lepsze powietrze w miejscach, gdzie mieszka wiele osób, a więc i wyższą jakość życia – powiedział Wojciech Tulibacki, prezes MPK Poznań.
Jednocześnie w projekcie uwzględniono budowę kolejnych stacji ładowania autobusów elektrycznych. Ładowarki pantografowe pojawić mają się na dworcu Os. Sobieskiego (jedna ładowarka dwustanowiskowa), na Garbarach (jedna dwustanowiskowa), Górczynie (dwie dwustanowiskowe) oraz w zajezdni na Kaczej. W tej ostatniej lokalizacji, oprócz jednej pantografowej ładowarki dwustanowiskowej, powstanie infrastruktura do ładowania poprzez wtyczki plug-in.
gość
Komentarz #36488 dodany 2020-01-09 10:42:18
A te elektryczne autobusy czym będą ładowane,prądem z polskiego wegla kamiennego czy exprtowanym prądem z Europy ?