Reklama

AD1A TOMRA [15.04-15.05.24]

Brak ofert, zbyt wysokie ceny. Te miasta znów mają problemy z przetargami

Brak ofert, zbyt wysokie ceny. Te miasta znów mają problemy z przetargami
szp
20.06.2018, o godz. 10:30
czas czytania: około 2 minut
3

W Gdańsku i we Wrocławiu kolejny raz nie udało się rozstrzygnąć przetargów na ważne inwestycje drogowe i komunikacyjne. Oferty przekraczają planowane budżety nawet o ponad 100 mln zł.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

AD1B regionalne Bolesławiec [09.04-23.04.24]

Mieszkańcom Gdańska przyjdzie jeszcze poczekać na i przebudowę Traktu Konnego. Na remont kilometrowego odcinka od ul. Smoluchowskiego do Chodowieckiego planowano przeznaczyć 3 mln zł. Oferty przekraczały kosztorys dwu-, trzykrotnie.

Kolejny nieudany przetarg

Miasto chce na Trakcie Konnym położyć nową nawierzchnię, a kosztem zwężonej jezdni stworzyć dodatkowe miejsce dla pieszych i rowerzystów. Wcześniej mieszkańcy mieli nieco inny pomysł na przebudowę ulicy, która dziś traktowana jest przez cześć kierowców jako alternatywna droga dla równoległej Alei Zwycięstwa. Domagali się między innymi ograniczenia ruchu.

Problemy z rozstrzygnięciem przetargu na przebudowę Traktu Konnego pojawia się nie po raz pierwszy. Wcześniej budżet na przebudowę okazał się czterokrotnie niższy od najniższej oferty. Urzędnicy nie rezygnują i zapowiadają kolejny przetarg, który ma uwzględnić część postulatów mieszkańców, którzy chcą bezpiecznego połączenia traktu z Aleją Zwycięstwa oraz naziemnego przejścia dla pieszych przy budynkach Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego.

Problemy Wrocławia

Stolicy Dolnego Śląska wciąż nie udało się rozstrzygnąć przetargów na budowy linii tramwajowych.

Kwoty proponowane przez oferentów startujących w przetargu na budowę linii tramwajowej na Popowice (zakłada m.in. budowę dziewięciu nowych przystanków) przekroczyły kosztorys aż o 123 mln zł. Inwestycja ma wyjątkowego pecha. Marcowy przetarg unieważniono głównie ze względu na błędy w dokumentacji złożonej przez oferentów. Choć i wtedy najtańsza oferta przekraczała budżet inwestycji o ponad 50 mln zł.

W przypadku budowy trasy na Nowy Dwór, która miała rozpocząć się jeszcze w tym roku, do urzędu nie wpłynęła żadna oferta, mimo że miasto przeznaczyło na budowę nowej trasy 230 mln zł. Trasa ma stanowić odrębną jezdnię, której będą jeździły tramwaje i autobusy. Częściowo przebudowana ma zostać część ulic w pobliżu planowanego wiaduktu mającego przebiegać na linią kolejową. Inwestycja miała zostać oddana do użytku jesienią 2020.

Źródła: Radio Gdańsk, Radio Wrocław

Udostępnij ten artykuł:

Reklama

ad3b webinarium betonoza [17.04-25.04.24]

Komentarze (3)


wdasd

Komentarz #12412 dodany 2018-06-20 11:34:18

jak dawali poniżej kosztorysów po cenach dampingowych i bankrytowali to było źle, teraz wyceniają tak żeby zarobić i przetrwać to znów kosztorysy są do bani...


Adam

Komentarz #12415 dodany 2018-06-20 12:13:15

Może niech ktoś jeszcze powie jak był przyjmowany budżet na te inwestycje.


KAZIK'18

Komentarz #12421 dodany 2018-06-20 15:34:54

Bo gminom zależy tylko by było jak najtaniej....zwłaszcza w tym roku - roku cudów wyborczych.

Reklama

ad1d MBP [12.04-27.05.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.
Reklama

AD3b PZO 2024 [19.04-11.06.24]

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Gospodarka i samorząd
css.php
Copyright © 2024