W Gdańsku i we Wrocławiu kolejny raz nie udało się rozstrzygnąć przetargów na ważne inwestycje drogowe i komunikacyjne. Oferty przekraczają planowane budżety nawet o ponad 100 mln zł.

Mieszkańcom Gdańska przyjdzie jeszcze poczekać na i przebudowę Traktu Konnego. Na remont kilometrowego odcinka od ul. Smoluchowskiego do Chodowieckiego planowano przeznaczyć 3 mln zł. Oferty przekraczały kosztorys dwu-, trzykrotnie.

Kolejny nieudany przetarg

Miasto chce na Trakcie Konnym położyć nową nawierzchnię, a kosztem zwężonej jezdni stworzyć dodatkowe miejsce dla pieszych i rowerzystów. Wcześniej mieszkańcy mieli nieco inny pomysł na przebudowę ulicy, która dziś traktowana jest przez cześć kierowców jako alternatywna droga dla równoległej Alei Zwycięstwa. Domagali się między innymi ograniczenia ruchu.

MTP 300 x 250

Problemy z rozstrzygnięciem przetargu na przebudowę Traktu Konnego pojawia się nie po raz pierwszy. Wcześniej budżet na przebudowę okazał się czterokrotnie niższy od najniższej oferty. Urzędnicy nie rezygnują i zapowiadają kolejny przetarg, który ma uwzględnić część postulatów mieszkańców, którzy chcą bezpiecznego połączenia traktu z Aleją Zwycięstwa oraz naziemnego przejścia dla pieszych przy budynkach Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego.

Problemy Wrocławia

Stolicy Dolnego Śląska wciąż nie udało się rozstrzygnąć przetargów na budowy linii tramwajowych.

Kwoty proponowane przez oferentów startujących w przetargu na budowę linii tramwajowej na Popowice (zakłada m.in. budowę dziewięciu nowych przystanków) przekroczyły kosztorys aż o 123 mln zł. Inwestycja ma wyjątkowego pecha. Marcowy przetarg unieważniono głównie ze względu na błędy w dokumentacji złożonej przez oferentów. Choć i wtedy najtańsza oferta przekraczała budżet inwestycji o ponad 50 mln zł.

W przypadku budowy trasy na Nowy Dwór, która miała rozpocząć się jeszcze w tym roku, do urzędu nie wpłynęła żadna oferta, mimo że miasto przeznaczyło na budowę nowej trasy 230 mln zł. Trasa ma stanowić odrębną jezdnię, której będą jeździły tramwaje i autobusy. Częściowo przebudowana ma zostać część ulic w pobliżu planowanego wiaduktu mającego przebiegać na linią kolejową. Inwestycja miała zostać oddana do użytku jesienią 2020.

Źródła: Radio Gdańsk, Radio Wrocław

UDOSTĘPNIJ

Czytaj więcej

3 Komentarze

  1. jak dawali poniżej kosztorysów po cenach dampingowych i bankrytowali to było źle, teraz wyceniają tak żeby zarobić i przetrwać to znów kosztorysy są do bani…

Skomentuj