Coca-Cola HBC, wiodący rozlewca napojów z The Coca-Cola Company, po raz kolejny zdobyła tytuł lidera zrównoważonego biznesu w rankingu Dow Jones Sustainability Indices.

Firma zredukowała zarówno ilość wody zużywanej do produkcji (w przeliczeniu na każdy litr napoju), jak i materiałów wykorzystywanych do wytworzenia opakowań, przy jednoczesnym wzroście produkcji i sprzedaży. Coca-Cola HBC była jedną z dwunastu firm, które w ubiegłym roku jako pierwsze określiły – w oparciu o badania naukowe – cele dotyczące redukcji dwutlenku węgla, zarówno w odniesieniu do działań bezpośrednich, jak i pośrednich.

– Bardzo nas cieszy wynik Coca-Cola HBC w zestawieniu Dow Jones. Jest to tym większy sukces, że zajmujemy pozycję lidera tego rankingu już po raz trzeci z rzędu. Zrównoważony rozwój stał się organiczną częścią naszej działalności i jednym
z motorów wzrostu. To ważne, że prestiżowe indeksy też to doceniają – powiedział Nikos Kalaitzidakis, Prezes Zarządu Coca-Cola HBC Polska.

W 2015 r. Grupa wprowadziła politykę „wewnętrznych cen” za zużycie wody i emitowany dwutlenek węgla, jak również deklarację prowadzenia działalności w oparciu o zasady zrównoważonego rozwoju. W ten sposób Coca Cola HBC włącza się w działania globalne na rzecz osiągniecia przyjętych przez ONZ Celów Zrównoważonego Rozwoju (Sustainable Development Goals).

Coca-Cola HBC jest najbardziej zdywersyfikowanym rozlewcą w całym systemie Coca-Cola – dostarcza produkty do niemal 600 milionów konsumentów w 28 krajach, na rynki dojrzałe, rozwijające i wschodzące, na 3 kontynentach. Firma zainwestowała 8,2 miliona euro (2,3% swojego zysku przed opodatkowaniem w 2015 r.) na rzecz ulepszania jakości życia lokalnych społeczności. Współpracowała z ponad 230 organizacjami pozarządowymi (NGOs), skupiając się na trzech obszarach: aktywnego trybu życia, środowiska i kwestii związanych z wodą, a także rozwoju młodzieży.

Czytaj więcej

Skomentuj