Po generalnych, pozimowych porządkach, zaczyna się regularne sprzątanie miejskich ulic i chodników. Zarząd Dróg i Zieleni w tym roku po raz pierwszy – będzie prosił mieszkańców o przestawienie samochodów w konkretnych dniach i godzinach, tak aby można było dokładnie wysprzątać ulice. Na każdej ze sprzątanych ulic z jednodniowym wyprzedzeniem pojawią się specjalne, duże tablice (1×0,7 m) z napisem: "Jutro sprzątamy Twoja ulicę. Przestaw samochód w godzinach:… Dziękujemy za współpracę!"
– Dotychczas bardzo często zdarzało się, że ulic nie można było w ogóle posprzątać w zaplanowanym terminie, bo były zastawione samochodami – wyjaśnia ideę stworzenia tablic informacyjnych dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku, Mieczysław Kotłowski. Dlatego też w tym roku, po raz pierwszy w taki właśnie sposób uprzedzać będziemy gdańszczan o zaplanowanych na konkretny dzień porządkach – dodaje.
Wykonawcy pracujący na zlecenie Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku dysponują 50 takimi tablicami. Ustawiać będą – w zależności od długości ulicy – od dwóch do kilkudziesięciu nawet takich informacji na poszczególnych ulicach. Szczegółowy harmonogram sprzątania znaleźć będzie można w również na stronie Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku www.zdiz.gda.pl .
Jeśli z jakichś powodów (złe warunki meteorologiczne, awaria sprzętu itp.) nie będzie możliwe posprzątanie konkretnej ulicy w zaplanowanym wcześniej terminie – harmonogram zostanie automatycznie zmieniony, zmiany pojawią się równocześnie na stronie internetowej ZDiZ. Codziennie również informacje o planowanych do posprzątania ulicach miasta przesyłane będą do mediów, publikowane będą również na facebookowym profilu Czyste Miasto Gdańsk.
Komentarze (0)