Aż 86% ankietowanych zauważa wzrost popularności rowerów elektrycznych na polskich ulicach, a 84% przyznaje, że rower elektryczny może być wygodnym sposobem poruszania się po okolicy. To wyniki najnowszego badania zrealizowanego w lutym br. na zlecenie firmy KROSS przez agencję Difference.

Największą przewagą roweru elektrycznego nad tradycyjnym jest minimalizowanie wysiłku podczas jazdy – tak twierdzi ponad połowa badanych, natomiast 42% docenia szybkość w docieraniu do celu. Tyle samo osób zwróciło uwagę, że rower elektryczny jest bardziej ekonomiczny niż samochód. Wnioski z badania zleconego przez polskiego producenta rowerów, firmę KROSS, jednoznacznie pokazują, że jednoślady z napędem elektrycznym są coraz powszechniejsze. Polacy myślą o ich zakupie już nie w kategorii marzeń, a realnych planów. 

Zielona alternatywa

Elektromobilność to zielona alternatywa dla transportu drogowego, która zyskuje coraz więcej zwolenników w całej Europie. Jak szacują eksperci, liczba rowerów elektrycznych w Europie w 2027 r. będzie większa niż rowerów tradycyjnych, i przewidują, że w 2030 r. osiągnie 17 mln sztuk. Dane dotyczące polskiego rynku także wypadają optymistycznie. Według prognoz, udział rowerów elektrycznych w krajowym rynku rowerowym w 2026 r. osiągnie 28%, a jego wartość wyniesie 25 mln zł. A to oznacza, że e-rewolucja obserwowana dotychczas w Niemczech, Francji czy we Włoszech stała się faktem również w Polsce. 

Przyczyn tego zjawiska jest wiele – rower stał się jednym z symboli tzw. slow life. Coraz więcej ludzi chce prowadzić zdrowszy i wolniejszy tryb życia....