Gospodarka odpadami w dobie Facebooka

Pod koniec 2019 r. Facebook miał niemal 2,5 mld użytkowników. W Europie – prawie 290 mln. Z tego narzędzia korzysta też ponad 16 mln Polaków. Siłą rzeczy Facebook stał się jednym z narzędzi wymiany doświadczeń i poglądów w branży gospodarki odpadami.

Facebook jest świetnym narzędziem komunikacji pomiędzy specjalistami z branży odpadowej. Jak jednak stwierdza Lucyna Perlicka, prezes Zarządu Zakładu Zagospodarowania Odpadów Nowy Dwór w Chojnicach, zamieszczane tam wpisy mogą stanowić źródło konfliktów pomiędzy firmą a lokalną społecznością. – Współczesny świat jest bardzo dynamiczny, a odpowiedni portal społecznościowy pomaga nam na bieżąco monitorować sytuację w zakresie interesujących nas zagadnień, np. branży odpadowej – mówi Perlicka. – Nasze konto na Facebooku jest zazwyczaj tak sprofilowane, że, można by rzec, „podtyka się pod nos” najnowsze wiadomości dotyczące obszaru naszych zainteresowań. Dzięki Facebookowi nie umknie nam żadna informacja, a jednocześnie możemy z łatwością podjąć konwersację na dowolny temat. Dlatego właśnie cenię sobie przynależność do facebookowej grupy KFDZOM, gdzie informujemy się wzajemnie o podjętych inicjatywach, zaistniałych problemach albo branżowych spotkaniach. Taka nasza „odpadowa grupa wsparcia” – podkreśla.

Druga strona medalu

Jak jednak zauważa Lucyna Perlicka, zamieszczanie postów np. na firmowym profilu na Facebooku niesie za sobą pewne ryzyko. – Nie ma co się...