Mocna kampania

Drastyczne czasy wymagają drastycznych metod, dlatego grupa ekologów rozpoczęła kampanię reklamową, która ma na celu zszokowanie ludzi, by w rezultacie wpłynąć na zmniejszenie ilości używanego i wyrzucanego plastiku. Pojawiająca się na plakatach i w mediach społecznościowych kampania wykorzystuje brutalne obrazy 3D fok i żółwi uduszonych plastikowymi torbami.

Obrazy – na szczęście nierealne - zostały stworzone przez Notan Studio w imieniu Sea Shepherd, organizacji pozarządowej zajmującej się ochroną dzikiej przyrody morskiej. Aby przekaz był jeszcze bardziej czytelny, zdjęciom towarzyszy podpis: „Plastik, którego kiedyś użyłeś, torturuje oceany na zawsze”.

(www.iflscience.com)

 

Tylko energia odnawialna

W Australii rozpoczęto wdrażanie planu klimatycznego i energetycznego Renew Australia 2030, wzywając do szybkiego przejścia w 100% na energię odnawialną, zamknięcia wszystkich elektrowni węglowych, zakończenia eksportu węgla energetyczneg oraz zakazu dla aut benzynowych i z silnikiem Diesla przed 2030 r.

Aby tego dokonać, plan obejmuje znaczące wsparcie w zakresie przechowywania energii słonecznej i baterii w gospodarstwach domowych oraz dla biznesu, plan przejścia dla pracowników sektora węglowego, opiewający na miliard dolarów, oraz utworzenie przemysłu eksportu wodoru odnawialnego, który zastąpi wygaszony eksportowy przemysł węgla energetycznego.

(www.reneweconomy.com)

 

Kierunek odzysk

Recykler – American Manganese – weźmie udział w projekcie Departamentu Energii USA, aby przyspieszyć gospodarcze odzyskiwanie materiałów akumulatorowych. Projekt koncentruje się na odzysku krytycznych materiałów w końcowych, zużytych akumulatorach litowo-jonowych...