V Kongres Miast Polskich Już po raz piąty prawie 200 przedstawicieli samorządów miejskich spotkało się na Kongresie Miast Polskich. Tematem wiodącym obrad, które odbyły się w dniach 25 i 26 września br., tym razem w Szczecinie, była szeroko rozumiana atrakcyjność miast. Kongres zastąpił jesienne obrady Zgromadzenia Ogólnego Związku. Dzięki zmianie formuły obecne spotkania samorządowców z miast odbywają się w znacznie poszerzonym składzie – nie tylko w gronie delegatów miast do Związku, ale także członków Komisji roboczych Związku, reprezentantów innych miast i ekspertów. Warunkiem podnoszenia atrakcyjności miast jest zintegrowane, wielowątkowe kształtowanie ich rozwoju. – Miasta powinny zachowywać się jak firmy i wyłaniać produkty, które trzeba sprzedać – mówił Piotr Krzystek, prezydent Szczecina. Wiele elementów ma wpływ na atrakcyjny wizerunek miast. – Szczecin nieprzypadkowo jest gospodarzem Kongresu – powiedział podczas otwarcia obrad Ryszard Grobelny, prezydent Poznania, prezes ZMP. – To właśnie Szczecin jest dobrym przykładem miasta, które w ciągu kilku miesięcy znacznie poprawiło swój wizerunek i tym samym stało się bardziej atrakcyjne dla mieszkańców, turystów i inwestorów. Promocja musi kosztować O ważnej roli mieszkańców oraz lokalnych przedsiębiorców w budowaniu atrakcyjności miasta przekonywał z kolei Janusz Szewczuk ze Stowarzyszenia Rozwoju Gospodarczego Gmin. Obecnie bardziej liczy się zdolność konsumpcji, a nie wytwarzania, dlatego myśląc o rozwoju, nie można zapomnieć...