W dobie wciąż postępujących technologii oraz pojawiania się nowocześniejszych rozwiązań, przedsiębiorcy muszą zwracać uwagę na wiele aspektów. Coraz jaśniejsze staje się to, że zrównoważony rozwój jest nie tylko dodatkiem do działalności biznesowej czy mile widzianą opcją, ale wręcz koniecznością. Chodzi tu o odpowiedzialne działanie, ważne z punktu widzenia wzrostu gospodarczego, ponoszonych kosztów i kształtowania marży, a także kreowania wartości marki. Firmy konsultingowo-doradcze Deloitte i Interbrand przebadały najbardziej wpływowe światowe marki pod względem ekologicznych działań oraz ich wizerunkowej skuteczności, a wyniki korporacji opublikowały pod koniec czerwca 2012 r. w rankingu „Best Global Green Brands” (Najlepsze globalne zielone marki).   USA króluje Tegoroczny ranking został zdominowany przez przedsiębiorstwa z branży motoryzacyjnej i technologicznej. Liderem jest japońska Toyota, która szerzy inicjatywy mające na celu innowacyjność i poprawę wydajności paliw, efektywne zużycie energii oraz redukcję emisji szkodliwych gazów (np. pionierski model Prius z napędem hybrydowym), następnie amerykańska marka Johnson&Johnson, który angażuje się w wytwarzanie zdrowszych i bardziej „zielonych” kosmetyków, a ponadto pomaga szpitalom w redukcji odpadów poprzez wydłużanie czasu użytkowania urządzeń i wyposażenia. Trzecie miejsce zajęła także japońska Honda. Ponadto w pierwszej dziesiątce firm, którym los środowiska nie jest obojętny, znalazły się: Volkswagen, HP, Panasonic, Dell, Siemens, Danone i BMW. Wśród 50 nominowanych marek aż 22 pochodzą ze Stanów...