Wygrać wybory… Ale jak?
Jest taki moment, kiedy nawet ci radni, którzy na co dzień pracują wyłącznie nad zagadnieniami ochrony środowiska, muszą pomyśleć o polityce. Ten moment to kampania wyborcza. Nawet najlepszych programów i pomysłów związanych z ekologią nie wprowadzą w życie, jeśli nie będą mieli mandatu radnego gminy, powiatu lub województwa.
Z tego też względu chciałbym zaproponować niezwykle ciekawą pozycję, kompleksowo opisującą zagadnienia kampanii wyborczej. Jest to książka Sergiusza Trzeciaka pt. „Jak wygrać wybory samorządowe? Poradnik dla sztabów wyborczych i kandydatów na radnych”. Moment jej wydania idealnie pokrywa się z tegoroczną kampanią wyborczą do samorządów.
Podręcznik ten podzielony jest na 14 rozdziałów, traktujących o poszczególnych elementach kampanii - od momentu wyboru i budowania strategii, poprzez planowanie kampanii, organizację pracy zespołu wyborczego, zagadnienia finansowania, po opis poszczególnych elementów budowy takiej kampanii, np. związanych z kampanią bezpośrednią, promocją kandydatów, przekazem medialnym itp.
Ktoś może podnieść zarzut oczywistości tych zagadnień. Może on pasować do popularnych, teoretyzujących problem książeczek. Nie można go jednak zastosować wobec poradnika Trzeciaka. Książka ta prezentując zagadnienia teoretyczne, okraszona jest mnóstwem konkretnych przykładów. Powstała bowiem jako kompendium wiedzy zebranej przez autora podczas czynnych obserwacji różnych metod - skutecznych i nieskutecznyc...
Z tego też względu chciałbym zaproponować niezwykle ciekawą pozycję, kompleksowo opisującą zagadnienia kampanii wyborczej. Jest to książka Sergiusza Trzeciaka pt. „Jak wygrać wybory samorządowe? Poradnik dla sztabów wyborczych i kandydatów na radnych”. Moment jej wydania idealnie pokrywa się z tegoroczną kampanią wyborczą do samorządów.
Podręcznik ten podzielony jest na 14 rozdziałów, traktujących o poszczególnych elementach kampanii - od momentu wyboru i budowania strategii, poprzez planowanie kampanii, organizację pracy zespołu wyborczego, zagadnienia finansowania, po opis poszczególnych elementów budowy takiej kampanii, np. związanych z kampanią bezpośrednią, promocją kandydatów, przekazem medialnym itp.
Ktoś może podnieść zarzut oczywistości tych zagadnień. Może on pasować do popularnych, teoretyzujących problem książeczek. Nie można go jednak zastosować wobec poradnika Trzeciaka. Książka ta prezentując zagadnienia teoretyczne, okraszona jest mnóstwem konkretnych przykładów. Powstała bowiem jako kompendium wiedzy zebranej przez autora podczas czynnych obserwacji różnych metod - skutecznych i nieskutecznyc...