Raport NIK: Miasta wci膮偶 nie radz膮 sobie z nielegalnymi reklamami w przestrzeni publicznej

Miasta wci膮偶 nie radz膮 sobie z nielegalnymi reklamami w przestrzeni publicznej. Od 12% do 100% billboard贸w, szyld贸w, baner贸w czy plakat贸w skontrolowanych przez NIK na ulicach Gda艅ska, Wroc艂awia, 艁odzi, Poznania i Opola umieszczono tam bez zgody i wiedzy lokalnych w艂adz. To oznacza, 偶e w okresie obj臋tym kontrol膮 nadz贸r nad gospodarowaniem powierzchni膮 reklamow膮 nie by艂 skuteczny, a do miejskich kas nie wp艂ywa艂y nale偶ne op艂aty. NIK stwierdzi艂a tak偶e przypadki naruszenia prawa i niegospodarno艣ci, kt贸rych skutkiem by艂o uszczuplenie przychod贸w czterech skontrolowanych miast w sumie o ponad 1 mln z艂.