Miejskie pojazdy elektryczne Goupil funkcjonują całkowicie bezemisyjnie. Brzmi znakomicie, ale to tylko początek. Kompaktowy model G2 zmieści się tam, gdzie nie dotrą samochody, a ma ładowność aż do 600 kg. Innowacyjny G4 osiąga prędkość aż 50 km/h i zasięg do 135 km na jednym ładowaniu. Natomiast najnowszy w rodzinie – G6 – zapewnia komfort użytkownikom i udostępnia takie udogodnienia jak skrzynia ładunkowa, wywrotka, furgon, pojemniki na śmieci…

Co jeszcze ma do zaoferowania rodzina elektrycznych pojazdów firmy Goupil?

Kompaktowy G2

Homologowany elektryczny pojazd użytkowy Goupil-G2 ma szerokość 1,1 m i długość 2,2 m i jeździ na 14-calowych kołach. Ten rozmiar jest wystarczający dla wygody użytkownika, łatwy w prowadzeniu, a przy tym gwarantuje, że przedostanie się z łatwością nawet przez wąskie parkowe uliczki i to bez wpływu na otoczenie. Jego kabina  zbudowana jest z aluminiowej konstrukcji oraz stalowej ramy, co czyni go zarówno lekkim, jak i solidnym. Szyba jest podgrzewana, co jest niezwykle przydatne w mroźne poranki, a drogę o zmroku doskonale oświetlą lampy LED.

Goupil-G2 to pojazd łatwy w użyciu. Zastosowano w nim nisko zawieszoną podłogę oraz szklane drzwi z zawiasami w tylnym bocznym słupku. Gwarantuje to łatwe wsiadanie i wysiadanie z pojazdu. Prowadząc go, korzystasz z doskonałej widoczności i dużej przestrzeni. Pojazd warto wyposażyć w opcje zwiększające jego możliwości: skrzynię ładunkową z aluminiowymi burtami i wysoką burtę z uchwytami na narzędzia. Umożliwia przewiezienie ładunku o wadze aż 600 kg na odległość nawet do 100 km na jednym ładowaniu baterii litowej 8,6 kWh.

Utrzymanie zieleni, zarządzanie obiektami, przewóz osób… w 100% elektryczny Goupil-G2 nadaje się do wszystkich prac bez kompromisów w zakresie czasu pracy i dbałości o środowisko.

Wszechstronny G4

Goupil-G4 to wszechstronny pojazd, który bezemisyjnie przewiezie co najmniej tonę ładunku na dystansie ponad 100 km z prędkością nie mniejszą niż 50 km/h. Rama pojazdu wykonana jest ze stali o podwyższonej wytrzymałości, a kabina o przyjemnym wyglądzie jest wykonana z aluminium i tworzywa, więc nie podlega korozji. Jego rozmiary to szerokość 1,2 m, długość 3,6 m, a przy tym jego ładowność sięga 1,2 t. Do tego może on ciągnąć przyczepę hamowaną o masie 1400 kg.

G4 jest wykorzystywany przez branżę e‑commerce do dostaw domowych i rozwożenia przesyłek kurierskich. Inna główna specjalność to wszelkie służby komunalne, którym małe i zwrotne, ale pakowne pojazdy mogą znacznie ułatwić pracę. W tym celu firma Goupil wyposaża je w zabudowy własnej produkcji. Wśród kilkunastu fabrycznych zabudów są skrzynie ładunkowe stała lub z tylnym wywrotem. Można je uzupełnić o siatkowe podwyższenia burt, windę załadunkową, żurawik, odkurzacz do liści, a zimą ustawić na nich posypywarkę do utrzymania dróg czy chodników. Dla firm dystrybucyjnych firma Goupil montuje na podwoziu G4 kontenery do ładunków suchych lub wymagających kontroli temperatury.

Jego zasięg to 135 km dzięki litowej baterii trakcyjnej 14 kWh. Goupil G4 może być homologowany jako pojazd użytkowy kategorii N1 lub jako ciężki pojazd 4-kołowy, może więc swobodnie przemieszczać się między kolejnymi miejscami, które obsługuje w ciągu dnia pracy, np. strefami miasta, do których wjazd mają tylko środki transportu o bardzo niskiej lub zerowej emisji. Podwozie i kabina spełniają wszelkie wymagania przepisów co do bezpieczeństwa i komfortu.

Nowoczesny G6

W klasie masy dopuszczalnej 2,6  t jest bardzo mało elektrycznych podwozi pod zabudowę, a takim właśnie jest G6. Podobnie jak G2 i G4 ma on ramę wykonaną ze stali o podwyższonej wytrzymałości, zabezpieczoną przed korozją za pomocą gruntowania kataforetycznego, i kabinę z aluminiowych profili poszytych panelami z tworzywa sztucznego.

Goupil G-6 to także pierwszy pojazd firmy z kabiną 3-osobową. Zwrócono tu baczną uwagę na bezpieczeństwo i komfort powiększonej załogi, wprowadzając wiele niezbędnych udogodnień, takich jak: regulacja położenia kierownicy, podgrzewane, zdalnie regulowane i składane lusterka zewnętrzne, czujniki światła i deszczu, elektryczne podnośniki szyb, przednie i tylne oświetlenie LED. Kabina jest ogrzewana, a parametry pojazdu i stan baterii są pokazywane na kolorowym wyświetlaczu o wysokiej rozdzielczości.

Goupil G-6 wyróżnia się w swojej klasie dużą ładownością: nośność podwozia z mniejszą baterią trakcyjną sięga 1200 kg, nie licząc masy kierowcy. Wyposażony w lekką skrzynię ładunkową G6 jest w stanie dostarczyć ponad tonę ładunku.

Niewiele mniej przewiezie na wywrotce. Do tego małego pojazdu opracowano także hakowy mechanizm załadunkowy i lekki, aluminiowy pojemnik.

Zaprojektowano go, aby spełnić wymagania codziennego życia zawodowego. Jest w 100% elektryczny, z akumulatorem litowym 28,8 kWh osiąga zasięg do 153 km. Prędkość maksymalna jest limitowana do 60 km/h przy mniejszej baterii i do 80 km/h z większą.

Od momentu debiutu jesienią 2019 r. G6 jest pokazywany także z lekkim furgonem o pojemności 9 m3 i wysokości załadunku jedynie 45 cm (z wnękami kół w środku).

Z taką zabudową może posłużyć kurierom, ale także pełnić funkcję mobilnego sklepu czy foodtrucka, działających w miejskich strefach z zakazami wjazdu dla pojazdów spalinowych, ruchomego serwisu przemieszczającego się w halach produkcyjnych lub magazynowych czy nawet pojazdu logistycznego.

www.zeppelin.pl