1 / 7

VIAJET 6 to zamiatarka, która może być konfigurowana z różnym dodatkowym osprzętem i oprzyrządowaniem tak, aby realizować niemal każdą funkcję operacyjną i eksploatacyjną. Jako pionier w dziedzinie technologii napędów hydraulicznych spółka FAUN opracowała koncepcje jednosilnikowe, które – w porównaniu z najnowszymi rozwiązaniami w dziedzinie silników pomocniczych i silników podwozia – wyznaczają przyszłe trendy wśród zamiatarek z napędem hydraulicznym i hydrostatycznym.

Poza wysoką wydajnością technologia ta zapewnia szereg dodatkowych walorów użytkowych. Ekonomiczność połączona z maksymalną troską o środowisko sprawiają, że marka FAUN wyróżnia się na tle konkurencji. Jednym z przykładów jest system recyrkulacji powietrza (w standardzie oferowane są certyfikaty PM1 0 i MP2,5) zamontowany standardowo we wszystkich modelach, który gwarantuje najniższe możliwe wartości emisji pyłów i cząstek stałych.

Koncepcja napędów FAUN

  • Napęd z dodatkowym silnikiem pomocniczym

Normy emisji spalin:

– Euromot 3a (z elastyczną regulacją),
– Euromot

Dzięki silnikowi pomocniczemu funkcje zamiatarki realizowane są niezależnie od silnika podwozia. A dzięki zastosowaniu mniejszych i lżejszych silników potrzeba jeszcze mniej miejsca i można zwiększyć ładowność. Nacisk położony jest na ekonomiczność i wydajność zamiast na niewykorzystane rezerwy mocy.

  • Napęd hydrauliczny

Napęd zamiatarki jest realizowany przez podwójną pompę hydrauliczną, zasilaną z przystawki odbioru mocy silnika podwozia (ok. 600 Nm), niezależnie od sprzęgła i skrzyni biegów.

Dopasowanie mocy turbiny wentylatora do pracy silnika tak, aby zaspokojone zostało zapotrzebowanie, oznacza większą oszczędność paliwa.

Wyeliminowanie tradycyjnego silnika pomocniczego zmniejsza wydatki na konserwację. Nie ma również żadnych dodatkowych emisji, a poziom hałasu można zmniejszyć nawet o 2 dB (A).

  • Napęd hydrostatyczny

– HS 1000 – do ok. 290 KM, napęd przez wał Kardana, z możliwością przełączania między trybem mechanicznym i hydrostatycznym,
– HS 2000 – w klasie ciężkiej, do ok. 400 KM, napęd przez przystawkę odbioru mocy silnika podwozia, co oznacza, że można go łączyć z automatycznymi skrzyniami biegów.

Dzięki temu rozwiązaniu silnik podwozia może pracować w optymalnym zakresie obrotów, a jednocześnie zdejmowane jest obciążenie z całego układu przeniesienia napędu. Umożliwia to łatwe i wygodne sterowanie zmianą obciążenia przy użyciu pedału przyspieszenia. Opcjonalnie może zostać zainstalowana funkcja Tempomatu.

System recyrkulacji powietrza zapewnia stały przepływ powietrza ze zbiornika na zmiotki do agregatów zamiatających (dyszy nadmuchowej za dyszą ssącą). Tylko niewielka część powietrza przechodzi do atmosfery. W zależności od ustawień roboczych objętość recyrkulowanego wydmuchiwanego powietrza można regulować w zakresie od 30% do 70%. Emisja drobnego pyłu z zamiatarki FAUN jest o 50% mniejsza niż w przypadku rozwiązań bez funkcji recyrkulacji. Zanieczyszczone powietrze nie przedostaje się do obszaru roboczego z tyłu i wokół zamiatarki.

Dodatkowy efekt oczyszczenia ulic uzyskuje się poprzez dodanie wody do recyrkulowanego powietrza. Zimą VIAJET może pracować nawet przy temperaturach do -5°C, ponieważ powietrze w układzie podgrzewane jest do około 15°C, co zapobiega zamarznięciu wody w kanale ssawnym i zbiorniku na zmiotki.

Główne cechy i zalety

  • unikatowy system recyrkulacji powietrza (w standardzie certyfikaty PM10 i MP2,5),
  • większe zbiorniki wody i podwójny zbiornik o całkowitej pojemności – 1900 litrów,
  • wysoka wydajność ssania,
  • zoptymalizowany sposób prowadzenia powietrza wewnątrz zbiornika na zmiotki,
  • nowoczesne napędy: napęd z dodatkowym silnikiem pomocniczym, napęd hydrauliczny, napęd hydrostatyczny,
  • wydajna szczotka pchana, zgarniająca z powierzchni drogi nawet ciężki brud, działając jak skrobak – dostępna także wersja szczotki ciągnionej,
  • wąż na pneumatycznym wysięgniku – możliwość bezproblemowego przesuwania układu ssącego w całym obszarze roboczym i regulowana wysokość robocza,
  • system ssący umożliwiający opróżnianie ścieków ulicznych i pojemników na zmiotki,
  • emisja drobnego pyłu z zamiatarki FAUN jest o 50% mniejsza niż w przypadku rozwiązań bez funkcji recyrkulacji. Zanieczyszczone powietrze nie przedostaje się do obszaru roboczego z tyłu i wokół zamiatarki,
  • zamiatarka VIAJET może pracować nawet zimą przy temperaturach do -5°C, ponieważ powietrze w układzie podgrzewane jest do około 15°C.