Pod maską znajdziemy 4-cylindrowy turbodiesel o pojemności 2,2 l połączony z silnikiem elektrycznym, które razem produkują 165 kW (224 KM) mocy i 560 Nm momentu obrotowego. Diesel wyposażono w podwójne doładowanie oraz czwartą generację systemu common-rail pracujący z ciśnieniem do 2000 barów i piezoelektrycznymi wtryskiwaczami.
Czystsze spaliny w wypadku Mercedesa uzyskiwane są poprzez wtryskiwanie do układu wydechowego substancji AdBlue, która zapewnia przemianę 80 % tlenków azotu (niebezpieczne gazy w spalinach silników wysokoprężnych) na parę wodną i azot. Dzięki temu Vision GLK hybrid już dziś pełni europejską normę EU6 i amerykańską BIN5. Oszczędność paliwa uzyskano także dzięki systemowi start-stop, który wyłącza silnik w czasie postoju. Podczas hamowania silnik elektryczny zachowuje się jak generator i przetwarza energię kinetyczną w elektryczną, która ładuje baterie.
Źródło: roadlook.pl
Komentarze (0)