Celem akcji „Bądź FAIR wobec środowiska. Daj śmieciom kosza” prowadzonej przez Carlsberga na terenie festiwalu Woodstock było apelowanie o nieśmiecenie oraz zachęcanie do segregacji odpadów i promocja recyklingu. Działania podejmowane w ramach akcji miały przekonać uczestników największej imprezy muzycznej w Europie, że opakowanie po piwie nie jest odpadem, a cennym surowcem, który może zostać powtórnie wykorzystany.
Podobnie jak w roku ubiegłym, także i w tym, za zebrane i przyniesione do specjalnie utworzonej EKOstrefy puszki i kubki po wypitym piwie, można było otrzymać ekogadżety, takie jak: długopisy ze skrobii kukurydzianej, latarki na baterie słoneczne, peleryny przeciwdeszczowe oraz plecaki wykonane z przetworzonych butelek PET.
Przez trzy dni festiwalu EKOstrefę odwiedziło około 60 000 woodstockowiczów. Uczestnicy Festiwalu wysprzątali w ramach tej akcji 6,6 tony opakowań po złocistym trunku, o ponad tonę więcej niż w ubiegłym roku. Rekordowe dwa wyniki zanotowane przez wolontariuszy Carlsberga, przyjmujących opakowania w EKOstrefie, to aż 5 500 zebranych w ciągu jednego dnia kubków i puszek po wypitym piwie, które dostarczył pięcioosobowy zespół i 2 500 sztuk opakowań dostarczonych przez jedną osobę. Przetworzeniem kubków zajęła się lokalna firma recyklingowa, puszki z kolei zostały przekazane do recyklingu złomu aluminiowego.
Komentarze (0)