Podczas kampanii w całym kraju pojawi się kilkadziesiąt billboardów przedstawiających fragment tatrzańskiego krajobrazu – w miejscu występujących w nim zwykle zwierząt widnieją białe plamy.
– Zaczęliśmy od Tatr, ponieważ wydaje nam się, że są one rzeczywiście taką niekwestionowaną przestrzenią, co do której wszyscy jesteśmy przekonani, że chronić należy, a więc wizytówką sieci. Chcemy podkreślać, że jest to obszar Natura 2000 – dodał dr Paweł Skawiński, dyrektor Tatrzańskiego Parku Narodowego. – Natura 2000 nie oznacza zamknięcia terenu i działań, które by powodowały na przykład wyłączenie turystyki. Jest to na pewno program, w którym da się pogodzić użytkowanie terenu, przede wszystkim turystyczne i naukowe, z ochroną siedlisk i gatunków. Jak podkreślił, Natura 2000 zobowiązuje nas do niepogarszania stanu przyrody.
– Najważniejsze, aby pokazywać, że Natura 2000 to nie tylko element sporu pomiędzy rządem i organizacjami ekologicznymi, czy Komisją Europejską – mówił Trzeciak. – Natura 2000 nie blokuje budowy dróg, ani rozwoju Polski. Jest pewnym bezpiecznikiem dobrego budowania dróg, właściwego rozwoju i dobrego konsumowania środków unijnych. Obszary Natura 2000, które znajdują się na terenie Parków Narodowych pozwalają również wypełnić wymagania unijne w ramach Europejskiej Sieci Ekologicznej Natura 2000.
Wyjątkowość polskiej przyrody w Europie, na przykładach obszarów sieci Natura 2000, przedstawią w kolejnych etapach kampanii pozostałe Parki Narodowe.
źródło: mos.gov.pl
Komentarze (0)