Na terenie placów zabaw, którymi opiekuje się Miejski Zarząd Usług Komunalnych (MZUK), znajduje się ponad 50 piaskownic. Wymiana piasku odbywa się dwa razy w roku – na początku sezonu (w kwietniu) oraz w trakcie wakacji (w lipcu). Stary piasek jest całkowicie usuwany, a piaskownice są dezynfekowana przy pomocy specjalnego środka, który jest bezpieczny dla dzieci.
Wykorzystywany w piaskownicach piasek posiada atest – nie tylko świetnie lepi się z niego babki i buduje zamki, ale jest także bezpieczny dla maluchów (nie pyli się, nie ma w nim kamyków). Miejskie place zabaw są codziennie sprzątane. Większość jest ogrodzona, żeby jak najdłużej utrzymać czystość. Ogrodzenie to też częściowa ochrona przed zwierzętami, aby te nie zabrudzały piaskownic.
– Regulamin utrzymania czystości i porządku w Gliwicach zakazuje właścicielom wyprowadzania czworonogów na terenie placu zabaw. Za złamanie tych zasad grozi mandat krany wysokości 500 zł. W ubiegłym roku podjęliśmy 538 interwencji dotyczących wyprowadzenia psów bez nadzoru. Interweniowaliśmy też w sprawach dotyczących właścicieli psów, którzy nie sprzątali nieczystości po swoich pupilach – mówi Marcin Kuczkowski, rzecznik prasowy Straży Miejskiej w Gliwicach. – Warto pamiętać, że plac zabaw ma służyć przede wszystkim dzieciom. Zabawa musi być bezpieczna. Nie bądźmy więc obojętni – jeśli widzimy biegającego na terenie placu zabaw psa – niezwłocznie zgłaszajmy to dyżurnemu Straży Miejskiej pod bezpłatnym numerem alarmowym: 986 – dodaje Kuczkowski. Pieczę nad miejskimi piaskownicami sprawuje również Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Gliwicach.
[poll id=”10″]
Komentarze (0)