Reklama

AD1A PTAK GARDEN WARSAW EXPO [19.11-19.12.24]

Hybrydowe nowości od GE

Hybrydowe nowości od GE
23.07.2008, o godz. 15:19
czas czytania: około 3 minut
0

Firma GE przedstawiła hybrydową wywrotkę wielkogabarytową, projekt bezemisyjnego autobusu miejskiego, oraz nową technologię hybrydowego napędu holownika portowego. Niektóre z przedstawionych technologii zostały wcześniej zastosowane w pokazanej w ubiegłym roku pierwszej na świecie lokomotywie hybrydowej GE Evolution Hybryd.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

AD1 Regionalne Leszno [05.11 – 25.11.2024]

Prace nad zaprezentowanymi produktami i technologiami prowadzone były w GE Global Research – sieci laboratoriów badawczych GE działających w Stanach Zjednoczonych, Indiach, Chinach i Niemczech.

– Czy to transport wodny, kolejowy, miejski czy autostradowy, praktycznie w każdej części tego sektora można zastosować rozwiązania hybrydowe – mówi Tim Richter, główny inżynier ds. systemów hybrydowych, GE Global Research. – Osiągnięcia GE w dziedzinie dużych maszyn hybrydowych będzie można przenieść do segmentu samochodów osobowych, co może mieć gigantyczny wpływ na rynek motoryzacyjny. Podwyżki cen ropy naftowej uderzyły w konsumentów na całym świecie, ale wpływ rekordowo wysokich cen jest jeszcze bardziej odczuwalny dla firm transportowych. GE od ponad 30 lat pracuje nad pojazdami elektrycznymi i hybrydowymi. Rozwiązania hybrydowe są odzwierciedleniem naszej wiedzy o silnikach, sterowaniu i zarządzaniu energią. Od ciężarówek i holowników, aż po autobusy i lokomotywy, jesteśmy w stanie dobrać technologie z całego sektora transportowego i stworzyć działające, przyjazne dla środowiska i efektywne rozwiązanie.

Najnowsze technologie hybrydowe GE obejmują:

  • Hybrydową lokomotywę GE Evolution® Hybrid
  • Hybrydowy holownik, opracowany we współpracy z C-MAR Group
  • Demonstracyjną wielkogabarytową wywrotkę o napędzie hybrydowym, opracowaną we współpracy z Amerykańskim Departamentem Energii
  • Projekt hybrydowego autobusu z technologią ogniw paliwowych, o zerowej emisji zanieczyszczeń, opracowany we współpracy z Amerykańską Federalną Administracją Transportu

Wszystkie te technologie stanowią część inicjatywy GE ecomagination. Ecomagination oznacza zobowiązanie firmy do tworzenia nowych, przyjaznych dla środowiska technologii i produktów, które rozwiązują nasze największe problemy ekologiczne. Systemy GE zgodne z ecomagination, zmniejszające zużycie paliwa i już dostępne na rynku, obejmują:

  • Silniki lotnicze GEnx, wyróżniające się niskim zużyciem paliwa, niższą emisją zanieczyszczeń i hałasu, a także wyższą mocą, dłuższym zasięgiem i niższymi kosztami eksploatacji
  • Lokomotywy GE z rodziny Evolution®, dające w stosunku do poprzedników nawet 5-procentową oszczędność paliwa i 40-procentową redukcję emisji zanieczyszczeń.
  • Nowe oprogramowanie GE Trip Optimizer, które pozwala uzyskać nawet 10-procentową oszczędność paliwa. Trip Optimizer oblicza optymalny profil prędkości dla całej trasy, minimalizując zużycie paliwa i jednocześnie utrzymując obowiązujące rozkłady.

Dział GE Global Research Center pracuje nie tylko nad projektami ‘megahybryd’. Uczestniczy także, wspólnie z Amerykańskim Departamentem Energii (DOE), w dwóch projektach o łącznej wartości 6,8 miliona dolarów, które mają przyspieszyć wprowadzenie na rynek pojazdów hybrydowych zasilanych bezpośrednio z gniazdka elektrycznego. Pierwszym z nich jest kontrakt o wartości 5,6 miliona USD na opracowanie mniejszych, tańszych i wydajniejszych hybrydowych mechanizmów napędowych dla elektrycznych pojazdów hybrydowych. Celem drugiego projektu, wartego 1,2 miliona USD, jest stworzenie zaawansowanych wysokotemperaturowych kondensatorów o wysokiej gęstości energetycznej. Obydwie technologie są bardzo ważne z perspektywy komercjalizacji pojazdów hybrydowych ładowanych bezpośrednio z gniazdka elektrycznego. Badania GE obejmują także prace nad akumulatorami dla pojazdów elektrycznych. W ciągu ostatnich miesięcy spółka GE ogłosiła inwestycje w norweskiego producenta samochodów elektrycznych THINK i producenta baterii litowo-jonowo A123Systems. GE Global Research prowadzi pewne badania wspólnie z A123, żeby wesprzeć A123 w tworzeniu nowych akumulatorów, włączając w to modele przeznaczone do pojazdów THINK.


Tagi:

Kategorie:

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.
Reklama

ad2 odpady budowlane [04.11-03.12.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do
css.php
Copyright © 2024