Działania nieuczciwych sprzedawców to problem, z którym zmagają się wszyscy operatorzy usług. Najczęściej rozsyłane wiadomości informują o rzekomych zaległych należnościach i zawierają link przekierowujący do podejrzanych stron, mających w nazwie różne kombinacje adresowe z nazwą operatora, np. „pge” – oplatapge.com.
Takie przypadki są na bieżąco monitorowane, a strony blokowane. Operatorzy próby oszustw zgłaszają do organów ścigania. Proszą jednocześnie o zachowanie czujności oraz dokładne sprawdzanie, czy podczas logowania do elektronicznego biura obsługi klienta zachowane są podstawowe środki ostrożności – czy strona logowania jest właściwa, czy witryna jest zabezpieczona (symbol szarej kłódki) oraz czy adres widoczny w pasku w oknie przeglądarki to rzeczywiście adres operatora. Przed dokonaniem płatności należy także zweryfikować dane z otrzymaną mailowo lub korespondencyjnie fakturą.
Komentarze (0)