Spośród 110 nowych tramwajów Lajkonik zamówionych przez MPK cztery mają być wyposażone w innowacyjny system, który pozwala na jazdę z opuszczonym pantografem, bez korzystania z sieci trakcyjnej na odcinku co najmniej 3 km. Pozostałe wagony będą miały instalację umożliwiającą zamontowanie tego systemu w przyszłości.
Lajkoniki są trzyczęściowymi pojazdami niskopodłogowymi z czterema wózkami jezdnymi. Zastosowano w nich drzwi wejściowe o większej niż standardowo szerokości, co ma zapewnić szybką wymianę pasażerów.
Tramwaje mogą przewieźć jednocześnie 238 pasażerów, w tym 75 osób na miejscach siedzących. Wyposażono je m.in. w klimatyzację, automat biletowy, system informacji pasażerskiej, system monitorowania oraz porty USB do ładowania smartfonów.
Od 2018 r. krakowski przewoźnik zawarł ze Stadlerem pięć umów na dostawę 110 tramwajów. Dostawa pierwszych 50 z nich jest w trakcie realizacji. Od czerwca do końca listopada br. MPK otrzymało już 23 Lajkoniki. W przypadku 60 tramwajów, których dostawy gwarantują umowy podpisane w 2020 roku, ich produkcja i transport do Krakowa są zaplanowane na lata 2022-2023.
Komentarze (0)