Reklama

AD1A PTAK GARDEN WARSAW EXPO [19.11-19.12.24]

Karton? Naturalnie!

Karton? Naturalnie!
dom
05.11.2021, o godz. 14:35
czas czytania: około 2 minut
0

Czy podczas wizyty w sklepie zwracasz uwagę na to, czy opakowanie produktu, który kupujesz jest przyjazne środowisku? Sprawdzasz, czy poddaje się je po zużyciu recyklingowi? Lub czy ze względu na swoje właściwości zapobiega ono marnowaniu żywności? Te warunki spełniają kartony do płynnej żywności, które jednocześnie mają najniższy ślad węglowy z opakowań do mleka czy soków. Aby ich poziom recyklingu rósł, potrzeba szerokiej świadomości na temat ich poprawnej segregacji do żółtego pojemnika. Dlatego Fundacja ProKarton rozpoczyna jesienną edycję kampanii edukacyjnej „Karton, naturalnie!”.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

ad1a regionalne Radomsko [31.10 – 2.12.2024]

Fundacja ProKarton od 2011 r. prowadzi działania budujące ekologiczną świadomość Polaków oraz promuje innowacyjne rozwiązania opakowaniowe, jakimi są kartony do płynnej żywności. Od listopada br. Fundacja ProKarton realizuje kampanię „Karton, naturalnie!”, w której promuje selektywną zbiórkę kartonów po płynnej żywności do żółtego pojemnika (przeznaczonego na metale, tworzywa sztuczne i odpady wielomateriałowe).

Edukacja społeczna to jeden z kluczowych obszarów działań dla Fundacji, która od lat szerzy wśród Polaków wiedzę o recyklingu i segregacji odpadów. Poprawna selektywna zbiórka pozwala na odzyskanie z zużytych opakowań cennych surowców wtórnych. W przypadku kartonów jest to celuloza, która stanowi ok. 75 proc. materiałów, z których
są wykonane. Z odzyskanych w procesie recyklingu włókien można wytworzyć np. tekturę falistą i ręczniki papierowe.

Jak pokazało badanie społeczne przeprowadzone na zlecenie Fundacji we wrześniu 2021 r., już 51 proc. Polaków prawidłowo segreguje kartony po mleku i sokach do żółtego pojemnika. Aby poziom ten nadal rósł, konieczna jest dalsza edukacja ekologiczna.
Ogólnopolska kampania przygotowana przez Fundację ProKarton ma na celu dotarcie do szerokiej grupy nowych odbiorców, tym samym podnosząc społeczną świadomość środowiskową.

Głównym elementem kampanii jest film edukacyjny. Najważniejsze informacje o kartonach do płynnej żywności zostały w nim pokazane w przystępnej formie, która jest przekonująca dla osób z różnych grup wiekowych.

– Selektywna zbiórka i recykling odpadów są ważnym elementem budowania gospodarki o obiegu zamkniętym. Wyniki naszego badania pokazały, że duża część naszego społeczeństwa – aż 77 proc. ankietowanych – segreguje odpady opakowaniowe. Ten wysoki odsetek cieszy, jesteśmy jednak świadomi, że wiele jest jeszcze do zrobienia. Aby nadal budować świadomość społeczną, postanowiliśmy przygotować kampanię, w której m.in. promujemy selektywne zbieranie kartonów po płynnej żywności do żółtego pojemnika. Nowoczesna forma wideo pozwoliła nam zaprezentować najważniejsze informacje o tego typu opakowaniach w przystępny i atrakcyjny sposób – powiedział Łukasz Sosnowski, prezes Fundacji ProKarton.

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.
Reklama

ad2 odpady budowlane [04.11-03.12.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Aktualności
css.php
Copyright © 2024