Gdynia dobrze umeblowana

Gdynia dobrze umeblowana
25.11.2008, o godz. 10:32
czas czytania: około 2 minut
0

Projekt zagospodarowania gdyńskiego Bulwaru Nadmorskiego i przylegającego do niego placu zabaw na plaży Śródmieście zwyciężył w konkursie Bramy Kraju! Jest to nagroda za najlepszą zrealizowaną inwestycję w zakresie wyposażenia przestrzeni publicznej w meble miejskie.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Nagrodzono także Warszawę i Rzeszów. Ponadto, ze względu na wysoki poziom konkursu wyróżniono: Gdynię, Kraków i Szczecin. Nagrodę specjalną ufundowaną przez Polską Organizację Turystyczną zdobył „Ogród doświadczeń im. Stanisława Lema" w Krakowie. Swojego faworyta wybrała także publiczność – czytelnicy „Metra" uhonorowali Przemyśl, a internauci, na portalu Bryla.pl – Rzeszów.

Zdaniem Adama Mikołajczyka, jurora i specjalisty w zakresie marketingu regionów zwycięski projekt jest bardzo dobrym kompromisem we wszystkich ważnych kryteriach. – Jest po prostu spójny, konsekwentny, oddaje charakter miejsca i jest bardzo ergonomiczny – tłumaczy.

Drugie miejsce przyznano Warszawie za projekty mebli miejskich z Krakowskiego Przedmieścia, które ozdobiły zabytkowy trakt po jego rewitalizacji. Trzecią nagrodę zdobył Rzeszów za realizację projektu trasy turystycznej wraz z Rynkiem Staromiejskim.

Jurorzy przyznali dodatkowo aż trzy wyróżnienia. Pierwsze przypadło ponownie Gdyni, tym razem za umeblowanie ulicy Świętojańskiej z Placem Kaszubskim. Uznanie zyskały także: Kraków za umeblowanie Placu książąt Czartoryskich i Placu Wszystkich Świętych oraz Szczecin – za artystyczny i ekologiczny projekt „15 ławeczek na 15-lecie".

Bogna Świątkowska, jurorka i prezes Fundacji Nowej Kultury Bęc Zmiana podkreśla, że konkurs premiował wszystkie elementy, które ułatwiają i uprzyjemniają przebywanie w przestrzeni miejskiej. – Staraliśmy się oceniać przede wszystkim jakość zaproponowanych rozwiązań, szczególnie premiując oryginalność projektów i konsekwencję z jaką przestrzeń została umeblowana.

Bramy Kraju to pierwszy kompleksowy program marketingu miejskiego. Składa się z trzech, corocznie realizowanych przedsięwzięć: konferencji dla samorządów, konkursu na najlepsze rozwiązania w zakresie szeroko rozumianego marketingu miejskiego, oraz wydawnictwa z serii Biblioteka Wizerunku Miasta. Podczas kolejnych edycji Bram Kraju poruszane są kolejno tematy związane z najważniejszymi elementami przestrzeni publicznej. Kolejno tematami konferencji były witacze (2005), systemy informacji miejskiej(2006), meble miejskie (2007) oraz reklama w mieście (2008).

źródło: Gdynia.pl


Tagi:

Kategorie:

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do
css.php
Copyright © 2024