Zdaniem Adama Mikołajczyka, jurora i specjalisty w zakresie marketingu regionów zwycięski projekt jest bardzo dobrym kompromisem we wszystkich ważnych kryteriach. – Jest po prostu spójny, konsekwentny, oddaje charakter miejsca i jest bardzo ergonomiczny – tłumaczy.
Drugie miejsce przyznano Warszawie za projekty mebli miejskich z Krakowskiego Przedmieścia, które ozdobiły zabytkowy trakt po jego rewitalizacji. Trzecią nagrodę zdobył Rzeszów za realizację projektu trasy turystycznej wraz z Rynkiem Staromiejskim.
Jurorzy przyznali dodatkowo aż trzy wyróżnienia. Pierwsze przypadło ponownie Gdyni, tym razem za umeblowanie ulicy Świętojańskiej z Placem Kaszubskim. Uznanie zyskały także: Kraków za umeblowanie Placu książąt Czartoryskich i Placu Wszystkich Świętych oraz Szczecin – za artystyczny i ekologiczny projekt „15 ławeczek na 15-lecie".
Bogna Świątkowska, jurorka i prezes Fundacji Nowej Kultury Bęc Zmiana podkreśla, że konkurs premiował wszystkie elementy, które ułatwiają i uprzyjemniają przebywanie w przestrzeni miejskiej. – Staraliśmy się oceniać przede wszystkim jakość zaproponowanych rozwiązań, szczególnie premiując oryginalność projektów i konsekwencję z jaką przestrzeń została umeblowana.
Bramy Kraju to pierwszy kompleksowy program marketingu miejskiego. Składa się z trzech, corocznie realizowanych przedsięwzięć: konferencji dla samorządów, konkursu na najlepsze rozwiązania w zakresie szeroko rozumianego marketingu miejskiego, oraz wydawnictwa z serii Biblioteka Wizerunku Miasta. Podczas kolejnych edycji Bram Kraju poruszane są kolejno tematy związane z najważniejszymi elementami przestrzeni publicznej. Kolejno tematami konferencji były witacze (2005), systemy informacji miejskiej(2006), meble miejskie (2007) oraz reklama w mieście (2008).
źródło: Gdynia.pl
Komentarze (0)