Przepisy i procedury dotyczące zabezpieczenia lub usuwania wyrobów zawierających azbest cz. III
polegające na usuwaniu wyrobów zawierających azbest
Obowiązki właściciela obiektu
Właściciel obiektu, zgodnie z obecnie obowiązującymi przepisami, zobowiązany jest do:
- sporządzenia „Oceny stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest”9 (patrz cz. II),
- wykonania identyfikacji rodzaju azbestu przez laboratorium wykonujące takie badania oraz oszacowanie ilości wyrobów zawierających azbest9,
- zgłoszenia (co najmniej na 30 dni przed planowanym rozpoczęciem robót) właściwemu organowi administracji architektoniczno-budowlanej zamiaru rozpoczęcia robót, z wyraźnym zaznaczeniem, że dotyczyć będą usuwania wyrobów zawierających azbest; po otrzymaniu stosownego nakazu właściwego organu, zobowiązany jest do wystąpienia o pozwolenie na budowę (wykonanie) prac remontowo-budowlanych, związanych z wytwarzaniem odpadów niebezpiecznych2,
- przechowywanie (przy dokumentacji obiektu) stosownego zaświadczenia o prawidłowym oczyszczeniu obiektu z pyłu i włókien azbestu, przedstawionego przez wykonawcę robót9.
Obowiązki przedsiębiorstwa usuwającego wyroby zawierające azbest