Rzut oka do tyłu, potem w bok, no i dalej do przodu
Rozważania sceptyczniejącego optymisty
W ramach spojrzenia do tyłu chciałbym skorygować fragment swojego komentarza do "pewnego rozporządzenia". Chodzi o komentarz, który przedstawiłem w PK 12/2003 na temat Rozporządzenia Ministra Środowiska z 4 sierpnia 2003 r. w sprawie standardów emisyjnych z instalacji, a zwłaszcza o fragment dotyczący tzw. reguły mieszania i istoty korygowania dopuszczalnych stężeń emisji do atmosfery przy współspalaniu odpadów innych niż niebezpieczne (por. wykres na rys. 3, na str. 53).
W swoim wywodzie, przywołując dyrektywę UE 2000/76, sugerowałem w obszarze do 10% ilości ciepła wydzielanego ze współspalania odpadów innych niż niebezpieczne podobną korektę kształtu krzywej na wspomnianym wykresie, jak ma to miejsce przy współspalaniu odpadów niebezpiecznych (por. wykres na rys. 2 w owym artykule). U podłoża mojego rozumowania leżało jedno z tzw. założeń wyjściowych do ustaleń dyrektywy, zapisane w punkcie 16, zgodnie z którym przyjmuje się, że rozgraniczenie na odpady niebezpieczne i inne niż niebezpieczne odnosi się tylko do właściwości tych odpadów przed spalaniem lub współspalaniem, a nie ma odzwierciedlenia w różnicowaniu wymagań odnośnie emisji. Jest to jedna z głównych zasad, która legła u podstaw tworzenia wspólnej dyrektywy dla spalania i współspalania odpadów. Dla spalania lub współspalania odpadów niebezpiecznych i innych niż niebezpieczne powinny więc obowiązywać te same standardy emisji. Różne natomiast powin...
W ramach spojrzenia do tyłu chciałbym skorygować fragment swojego komentarza do "pewnego rozporządzenia". Chodzi o komentarz, który przedstawiłem w PK 12/2003 na temat Rozporządzenia Ministra Środowiska z 4 sierpnia 2003 r. w sprawie standardów emisyjnych z instalacji, a zwłaszcza o fragment dotyczący tzw. reguły mieszania i istoty korygowania dopuszczalnych stężeń emisji do atmosfery przy współspalaniu odpadów innych niż niebezpieczne (por. wykres na rys. 3, na str. 53).
W swoim wywodzie, przywołując dyrektywę UE 2000/76, sugerowałem w obszarze do 10% ilości ciepła wydzielanego ze współspalania odpadów innych niż niebezpieczne podobną korektę kształtu krzywej na wspomnianym wykresie, jak ma to miejsce przy współspalaniu odpadów niebezpiecznych (por. wykres na rys. 2 w owym artykule). U podłoża mojego rozumowania leżało jedno z tzw. założeń wyjściowych do ustaleń dyrektywy, zapisane w punkcie 16, zgodnie z którym przyjmuje się, że rozgraniczenie na odpady niebezpieczne i inne niż niebezpieczne odnosi się tylko do właściwości tych odpadów przed spalaniem lub współspalaniem, a nie ma odzwierciedlenia w różnicowaniu wymagań odnośnie emisji. Jest to jedna z głównych zasad, która legła u podstaw tworzenia wspólnej dyrektywy dla spalania i współspalania odpadów. Dla spalania lub współspalania odpadów niebezpiecznych i innych niż niebezpieczne powinny więc obowiązywać te same standardy emisji. Różne natomiast powin...