Kropla w morzu potrzeb
Małgorzata Grocholewska
W listopadzie ruszył kolejny, drugi nabór wniosków do Działania 1.6 „Rozwój transportu publicznego w aglomeracjach” w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego. Powinien on być bardziej udany niż poprzedni, w którym wybrane do finansowania projekty stanowiły zaledwie 12% dostępnych na ten cel środków. Do wykorzystania pozostało jeszcze ponad 180 mln euro!
Głównym celem działania 1.6 ZPORR jest poprawa atrakcyjności naszego kraju dla inwestycji zagranicznych oraz rozwój regionów poprzez budowę systemów transportu publicznego. Projekty mogą obejmować m.in. budowę, przebudowę lub modernizację infrastruktury transportu publicznego, połączoną z zakupem sprzętu (włączając w to tabor). Istotnym czynnikiem branym pod uwagę przy ocenie projektów jest wpływ inwestycji na ochronę środowiska naturalnego. Działanie ma ograniczony zasięg, gdyż skierowane jest tylko do siedmiu największych (powyżej 500 tys. mieszkańców) aglomeracji naszego kraju: warszawskiej, łódzkiej, krakowskiej, poznańskiej, górnośląskiej, trójmiejskiej, wrocławskiej.
Nabór wniosków trwał od 19 maja do 16 lipca br. Po tym terminie jeszcze przez miesiąc wnioskodawcy mogli nanosić poprawki do projektów. Do Ministerstwa Gospodarki i Pracy wpłynęło jedynie 12 wniosków na kwotę 111 824 179 euro. Po ocenie formalnej odpadło sześć. Z sześciu, które dostały się do etapu oceny formalnej, cztery zakwalifikowano do dofinansowania z Europejsk...
W listopadzie ruszył kolejny, drugi nabór wniosków do Działania 1.6 „Rozwój transportu publicznego w aglomeracjach” w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego. Powinien on być bardziej udany niż poprzedni, w którym wybrane do finansowania projekty stanowiły zaledwie 12% dostępnych na ten cel środków. Do wykorzystania pozostało jeszcze ponad 180 mln euro!
Głównym celem działania 1.6 ZPORR jest poprawa atrakcyjności naszego kraju dla inwestycji zagranicznych oraz rozwój regionów poprzez budowę systemów transportu publicznego. Projekty mogą obejmować m.in. budowę, przebudowę lub modernizację infrastruktury transportu publicznego, połączoną z zakupem sprzętu (włączając w to tabor). Istotnym czynnikiem branym pod uwagę przy ocenie projektów jest wpływ inwestycji na ochronę środowiska naturalnego. Działanie ma ograniczony zasięg, gdyż skierowane jest tylko do siedmiu największych (powyżej 500 tys. mieszkańców) aglomeracji naszego kraju: warszawskiej, łódzkiej, krakowskiej, poznańskiej, górnośląskiej, trójmiejskiej, wrocławskiej.
Nabór wniosków trwał od 19 maja do 16 lipca br. Po tym terminie jeszcze przez miesiąc wnioskodawcy mogli nanosić poprawki do projektów. Do Ministerstwa Gospodarki i Pracy wpłynęło jedynie 12 wniosków na kwotę 111 824 179 euro. Po ocenie formalnej odpadło sześć. Z sześciu, które dostały się do etapu oceny formalnej, cztery zakwalifikowano do dofinansowania z Europejsk...