Rynek gospodarki odpadami, tak jak każdy z rynków, jest przedmiotem ciągłej walki konkurencyjnej. Podobnie jak na wojskowym polu bitwy, tak i tu, po określeniu celu, jaki chcemy osiągnąć, musimy ustalić skuteczną strategię ataku na przeciwnika.

Atak, czyli zmasowane uderzenie, w każdym przypadku wymaga koncentracji posiadanych sił i środków. Musi być przeprowadzony we właściwym miejscu i czasie oraz opierać się na wcześniej przyjętej strategii. Atakują żołnierze na rozkaz dowódcy. Wyłamanie się z szyku to dezercja, która ma swoje skutki…

Strategie ataku
Profesor Philip Kotler, jeden z najwybitniejszych w świecie specjalistów od marketingu, wymienia pięć strategii ataku. Pierwsza to atak frontalny, podczas którego należy koncentrować się na silnych punktach przeciwnika. Atakujący musi posiadać odpowiedni potencjał zasobów, aby przełamać obronę i utrzymać się na zajętych pozycjach. Wymaga to determinacji działań i przekonania o celowości zaplanowanego ataku. Atakujący istotnie ryzykuje, gdyż przegrana oznacza utratę dotychczasowej pozycji na rynku. Aby atak miał szanse powodzenia, siły napastnika powinny być kilkakrotnie większe od sił obrońców. Główną metodą walki jest obniżenie ceny z równoczesnym utrzymaniem zakresu i jakości sprzedawanych usług przez konkurencję. Agresywna strategia cenowa wymaga dużych inwestycji ze strony atakującego.
W przeciwieństwie do frontalnego, atak skrzydłowy wymaga znalezienia słabych stron przeciw...