Celem kampanii jest zaintrygować i zainteresować mieszkańców dużych miast ofertą Szczecina na 2009 r. Kampania outdoorowa to ponad 300 billboardów, m.in. w Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu, Lublinie. Na stronie miasta stworzono specjalną podstronę, która prezentuje najważniejsze imprezy zaplanowane na ten rok.
Kampania jest elementem projektu tworzenia marki i wizji miasta pt. „Szczecin. Floating Garden 2050". Projekt ma wypromować Szczecin jako miasto, w którym zieleń i woda zajmują ponad połowę powierzchni. Bałtyckie Centrum Jachtingu to jedno z tych miejsc w Europie, gdzie można żeglować po rzece, jeziorze i zalewie. Szczecin jest zatem jednym z ważniejszych punktów na jachtingowej mapie Polski i Europy.
Zielony, pływający ogród, Floating Garden, nowoczesne miasto, które nie boi się odważnych rozwiązań architektonicznych – takie są założenia projektu. Jego realizacjia będzie związana z organizacją przestrzeni miejskiej – dużą liczba zieleni i parków w połączeniu z poczuciem bezpieczeństwa, czystości i nowatorskich rozwiązań.
Analiza wykazała, że Szczecin nie może oprzeć marki na niedawnej historii ani na teraźniejszości. W efekcie postanowiono spojrzeć w przyszłość – wyobrazić sobie, jak miasto może wyglądać, jeśli wykorzysta swoje atuty geograficzne, lokalizacyjne i geopolityczne. Według założeń strategicznych, „Szczecin. Floating garden 2050” to zmiana myślenia o miastach oraz hołdowanie takim wartościom, jak otwartość, wolność oraz szacunek dla ludzi i przyrody.
Na tej wybiegającej w przyszłość myśli oparta została wizja miasta przyszłości i marka Szczecin – projekt "Szczecin. Floating Garden 2050". Szczecin może oferować mieszkańcom zalety metropolii, jednocześnie zachowując atmosferę spokoju. Miasto stawia na ekologię i jachting.
Szczecin ma cel, by zbudować miasto-pływający ogród do 2050 roku. Wizja ma zacząć się materializować ok. 2015 roku.
Strona projektu Szczecin. Floating Garden 2050
Źródło: UM Szczecin
Komentarze (0)