Nowe prawo zamówień publicznych
W związku z dwiema dyrektywami z 2004 r. przygotowany został projekt nowej ustawy regulującej kwestie udzielania zamówień publicznych. Ustawa weszła w życie 1 stycznia 2006 r. i na pewno spowoduje pewne zmiany w procedurach udzielania zamówień.
Artykuł 29 dyrektywy 2004/18/WE mówi o nowym trybie udzielania zamówień, czyli tzw. dialogu konkurencyjnym. Jest to tryb udzielenia zamówienia, w którym po publicznym ogłoszeniu o zamówieniu zamawiający prowadzi z wybranymi przez siebie wykonawcami dialog, a następnie zaprasza ich do składania ofert.
Dialog konkurencyjny
Zamawiający, publikując ogłoszenie o zamówieniu, określa swoje potrzeby i wymagania. Następnie odbywa się wstępna kwalifikacja wykonawców. Kolejny etap to właśnie dialog, który ma na celu określenie i zdefiniowanie środków najlepiej zaspokajających te potrzeby. W ramach dialogu strony mogą przedyskutować wszystkie aspekty zamówienia. Zamawiający prowadzi dialog do momentu, aż będzie w stanie określić, w wyniku porównania, rozwiązanie lub rozwiązania dla niego korzystne. Po zakończeniu dialogu zamawiający zaprasza uczestników do składania ofert ostatecznych, opierających się na tych rozwiązaniach. Oferty te mogą być wyjaśniane, precyzowane i dopracowywane na żądanie zamawiającego, który ocenia je na podstawie kryteriów określonych w ogłoszeniu o zamówieniu i wybiera ofertę najbardziej korzystną ekonomicznie. Cena jednak nie może być jedynym kryterium. Zamawiający może, podobnie jak...
Artykuł 29 dyrektywy 2004/18/WE mówi o nowym trybie udzielania zamówień, czyli tzw. dialogu konkurencyjnym. Jest to tryb udzielenia zamówienia, w którym po publicznym ogłoszeniu o zamówieniu zamawiający prowadzi z wybranymi przez siebie wykonawcami dialog, a następnie zaprasza ich do składania ofert.
Dialog konkurencyjny
Zamawiający, publikując ogłoszenie o zamówieniu, określa swoje potrzeby i wymagania. Następnie odbywa się wstępna kwalifikacja wykonawców. Kolejny etap to właśnie dialog, który ma na celu określenie i zdefiniowanie środków najlepiej zaspokajających te potrzeby. W ramach dialogu strony mogą przedyskutować wszystkie aspekty zamówienia. Zamawiający prowadzi dialog do momentu, aż będzie w stanie określić, w wyniku porównania, rozwiązanie lub rozwiązania dla niego korzystne. Po zakończeniu dialogu zamawiający zaprasza uczestników do składania ofert ostatecznych, opierających się na tych rozwiązaniach. Oferty te mogą być wyjaśniane, precyzowane i dopracowywane na żądanie zamawiającego, który ocenia je na podstawie kryteriów określonych w ogłoszeniu o zamówieniu i wybiera ofertę najbardziej korzystną ekonomicznie. Cena jednak nie może być jedynym kryterium. Zamawiający może, podobnie jak...