Jakość w parze z ceną
O zaletach i rynku zbytu nowego sprzętu mówi Andrzej Mierzejewski, dyrektor handlowy firmy Schmidt Polska
Dlaczego warto zainwestować w nowy sprzęt?
Odpowiadając trywialnie – biednego nie stać na słaby sprzęt. A tak naprawdę, bo w dłuższej perspektywie kupno nowych maszyn się opłaca. Nowy sprzęt przez pierwsze lata jest bardzo sprawny technicznie, dzieki czemu jest tańszy w eksploatacji (bo nie trzeba go naprawiać) i jest w stałej gotowości technicznej (w każdej chwili może być użyty). Jest to szczególnie ważne w zimie, bo każdy inwestor boi się jak ognia informacji w mediach, że „drogowcy znów zaspali”. Dlatego też w większości kontraktów na utrzymanie dróg są bardzo wysokie kary za opóźnienia w wyjeździe sprzętu do akcji lub niewykonanie zadania w określonym terminie.
Jak przekonać klienta do zakupu nowego sprzętu?
Odpowiedź jest stosunkowo prosta – chodzi o koszty. Kupując sprzęt używany, musimy ponosić koszty utrzymania sprzętu w gotowości technicznej, których nie da się ocenić w momencie zakupu. Ponadto nigdy nie wiadomo, co jeszcze się zepsuje. Sprzęt wyglądający „na oko” bardzo dobrze, może okazać się zupełnym złomem. Także koszty jego eksploatacji są wyższe. Zużycie paliwa jest większe w starym, co przy obecnej cenie paliwa staje się ważnym elementem w strukturze kosztów. Kupując nowe urządzenia, mamy gwarancję i to coraz dłuższą. Bardzo ważnym argumentem „za” jest też st...
Dlaczego warto zainwestować w nowy sprzęt?
Odpowiadając trywialnie – biednego nie stać na słaby sprzęt. A tak naprawdę, bo w dłuższej perspektywie kupno nowych maszyn się opłaca. Nowy sprzęt przez pierwsze lata jest bardzo sprawny technicznie, dzieki czemu jest tańszy w eksploatacji (bo nie trzeba go naprawiać) i jest w stałej gotowości technicznej (w każdej chwili może być użyty). Jest to szczególnie ważne w zimie, bo każdy inwestor boi się jak ognia informacji w mediach, że „drogowcy znów zaspali”. Dlatego też w większości kontraktów na utrzymanie dróg są bardzo wysokie kary za opóźnienia w wyjeździe sprzętu do akcji lub niewykonanie zadania w określonym terminie.
Jak przekonać klienta do zakupu nowego sprzętu?
Odpowiedź jest stosunkowo prosta – chodzi o koszty. Kupując sprzęt używany, musimy ponosić koszty utrzymania sprzętu w gotowości technicznej, których nie da się ocenić w momencie zakupu. Ponadto nigdy nie wiadomo, co jeszcze się zepsuje. Sprzęt wyglądający „na oko” bardzo dobrze, może okazać się zupełnym złomem. Także koszty jego eksploatacji są wyższe. Zużycie paliwa jest większe w starym, co przy obecnej cenie paliwa staje się ważnym elementem w strukturze kosztów. Kupując nowe urządzenia, mamy gwarancję i to coraz dłuższą. Bardzo ważnym argumentem „za” jest też st...