Dwukrotnie wzrosła liczba pojazdów zdemontowanych przez przedsiębiorców oraz przekazanych do demontażu przez gminy. Przez ostatnie trzy lata Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej wypłacił na ten cel ponad 100 mln zł. Analiza rynku wskazuje, że w kolejnych latach liczba wraków, z którymi trzeba sobie poradzić, będzie rosnąć.
Mija czwarty rok od czasu uchwalenia przez Sejm RP ustawy o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Narodowy Fundusz po raz kolejny przygotowuje się do wsparcia finansowego „recyklerów” oraz gmin porządkujących własny teren z porzuconych wraków pojazdów. Mieszkańcy dużych osiedli wiedzą, o czym mowa. Nic tak bowiem nie szpeci podwórek i osiedlowych uliczek jak rdzewiejące wraki porzuconych samochodów osobowych.
Import samochodów osobowych w okresie ostatnich 3 lat osiągał poziom ok. 1 mln pojazdów rocznie. Fakt, że wiek ok. 40% sprowadzanych pojazdów przekracza 10 lat, oznacza, iż liczba pojazdów wycofywanych z eksploatacji będzie wzrastać. A zatem spodziewać się należy wyraźnego przyrostu liczby samochodów poddawanych recyklingowi, a tym samym zwiększenia wsparcia państwa dla zakładów je demontujących. Stan środków finansowych na subfunduszu opłat recyklingowych w maju br. wynosił ponad 1 mld zł. Wielkość ta jest pochodną wysokiego poziomu importu samochodów uż...