Polskie urzędy zielenieją. Nie z powodu rozbuchanej, intensywnie kwitnącej wiosny, ale za sprawą ekologii. W ostatnim czasie Certyfikat Zielonego Biura pozyskało siedem polskich urzędów.

Pracujący w nich urzędnicy oszczędzają papier, monitorują zużycie energii elektrycznej oraz wody, wyłączają sprzęt biurowy, kiedy nie jest w użyciu. Bo takie właśnie są kryteria Certyfikatu Zielone Biuro, przyznawanego przez Fundację Partnerstwo dla Środowiska.
– Bardzo nas cieszy, że ekologiczne działania przestają być domeną tylko dużych międzynarodowych firm. Te siedem pierwszych Certyfikatów, przyznanych urzędom, dobitnie o tym świadczy – mówi Rafał Serafin, prezes Fundacji Partnerstwo dla Środowiska, organizacji przyznającej te zaświadczenia instytucjom i firmom – wszystkim organizacjom, które w codziennej działalności biurowej zużywają dużo energii i materiałów oraz produkują odpady.
I choć Certyfikat Zielone Biuro udało się zdobyć na razie tylko siedmiu urzędom(UG Dębica, UM Wojnicz, UM Zakopane, US Zakopane, Starostwo powiatowe w Tarnowie, UM Człuchów i Generalny Konsulat Amerykański w Krakowie), to w kolejce po niego stoi trzydzieści kolejnych. – Bo w końcu urząd dbający o ekologię to także urząd przyjazny ludziom – dodaje R. Serafin.
 
Pomysły na ekobiuro
Stworzenie ekologicznego biura to zwykle zastosowa...

Wykup dostęp do płatnych treści Portalu Komunalnego!

Chcesz mieć dostęp do materiałów Portalu Komunalnego Plus?