Turystyka może być istotnym stymulatorem rozwoju gospodarczego regionu. Sukces jest jednak uzależniony od wielu czynników. Nie wystarczy posiadać atrakcje turystyczne, ale należy je także odpowiednio wypromować oraz działać tak, aby jak najwięcej turystów chciało je zobaczyć i z nich skorzystać.
 
Analizując działania w sferze promocji turystyki i rekreacji w wielu gminach, mogłoby się wydawać, że bariery i problemy w tym zakresie są na tyle duże, że nie warto podejmować żadnych wysiłków. Co powoduje, że gminy posiadające ogromny potencjał turystyczny tak trudno przekonać do nowych rozwiązań, które z pewnością zasiliłyby niejeden budżet? Można wymienić przynajmniej kilka z tych ograniczeń.
 
Bariery rozwoju turystyki
Jednym z nich jest brak infrastruktury technicznej. Wiele regionów nadal posiada ogromne braki w zakresie podstawowej infrastruktury. Niewielkie budżety gmin nie pozwalają na duże inwestycje, stąd większość środków z programów unijnych, z których korzystają gminy, jest wykorzystywana głównie do budowy dróg, sieci wodociągowych i kanalizacyjnych oraz rozbudowy placówek oświatowych i zdrowotnych. Niestety, brak takich elementarnych udogodnień jak dostępność komunikacyjna oraz baza noclegowa na odpowiednim poziomie zawsze będzie dużym mankamentem dla ewentualnych turystów.
Dru...

Wykup dostęp do płatnych treści Portalu Komunalnego!

Chcesz mieć dostęp do materiałów Portalu Komunalnego Plus?