Terminy „innowacyjność” i „jakość” są ze sobą mocno powiązane. Uzyskanie wysokiej jakości produktów wiąże się często z zaangażowaniem w działalność innowacyjną. Z kolei prowadzenie działań innowacyjnych wymaga projakościowego spojrzenia.
Sprzężenie to jest szczególnie widoczne na poziomie organizacji, choć wiadomo, że jego generatorami są zwykle pojedynczy ludzie. Mając na względzie istotność obu kategorii dla efektywnego funkcjonowania firmy, można byłoby się spodziewać, że ich promowaniem winni być szczególnie zainteresowani szefowie. Niestety, w wielu krajach, w tym także w Polsce, nadal zbyt rzadko traktują oni innowacje jako zasadniczy składnik kultury przedsiębiorstwa. Dzieje się tak, pomimo że innowacje, zwłaszcza w postaci nowych produktów lub usług, wyraźnie przyczyniają się do zwiększenia zysku, podwyższania giełdowych kursów akcji, zwiększenia zasobu wiedzy i doświadczenia pracowników oraz osiągania przewagi konkurencyjnej1. Z jednej strony są one nieodłącznym elementem rozwijania kapitału intelektualnego przedsiębiorstwa, by z drugiej – jako hasło „podejmowania działalności innowacyjnej” – oddziaływać na kierownictwo przedsiębiorstw w kierunku tworzenia warunków do rozwijania ich potencjału innowacyjnego.
 
Wachlarz innowacji
Bardzo szeroka definicja innowacji traktuje...

Wykup dostęp do płatnych treści Portalu Komunalnego!

Chcesz mieć dostęp do materiałów Portalu Komunalnego Plus?