Wyposażenie stacji demontażu.
Wejście w życie Ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji zmieniło sytuację ekonomiczną, organizacyjną oraz prawną tych podmiotów, które zajmują się autorecyklingiem.
Do takiego działania Polska jest zobligowana w ramach postępowania z odpadami w kontekście samochodów wycofanych z eksploatacji (SWE), które reguluje w Unii Europejskiej Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady nr 2000/53/EC z 18 września 2000 r. w sprawie wraków samochodowych (Dz. Urz. WE L 269 z 21 października 2000 r., z późn. zm.).
Technologie
Uregulowania prawne określają sposób postępowania z samochodami wycofanymi z eksploatacji i skierowanymi do stacji demontażu. Analizując dotychczasową działalność zakładów recyklingu samochodów w Unii Europejskiej, można dokonać swoistego podziału technologii recyklingu pojazdów samochodowych na płytką i głęboką. Ta pierwsza polega na przetworzeniu pojazdu w całości (pocięcie i rozdrobnienie całego samochodu w specjalnych urządzeniach strzępiących). Przed rozbiórką z aut usuwane są wszelkie płyny eksploatacyjne oraz opony. Podczas operacji nie odzyskuje się znacznej części detali znajdujących się w samochodzie, następuje separacja odzyskiwanych gatunków materiałów – złomu metali kolorowych, stalowych, szkła or...